کوریای شمالی در یک هفته دومین "پرتابه ناشناس" را شلیک کرد

© AFP 2023 / Jung Yeon-jeНовость о запуске северокорейских ракет в Сеуле
Новость о запуске северокорейских ракет в Сеуле  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
کوریای جنوبی اعلام کرد که کوریای شمالی روز شنبه، (5 مارچ) یک "پرتابه ناشناس" را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک،، به نقل از خبرگزاری"یونهاپ" رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد امروز اعلام کرد که کوریای شمالی برای دومین بار در یک هفته اقدام به پرتاب یک شی نامشخص به سمت دریای شرقی(جاپان) کرده است.
کوریای شمالی پیش از این هشت بار دست به آزمایش موشکی در جریان سال جاری میلادی زده است. ارتش کوریای جنوبی همواره در گزارش‌های ابتدایی در این مورد از عبارت شلیک "پرتابه ناشناس" یاد کرده است، اما بعداً مشخص شده است که آزمایش موشکی بوده است.
ریاست ستاد ارتش مشترک کوریای جنوبی جزییات بیش‌تر درباره شلیک "پرتابه ناشناس" کوریای شمالی نداده است.
آخرین پرتاب کوریای شمالی کم‌تر از یک هفته پیش انجام شد و این کشور مدعی شده است که آزمایشی را برای توسعه یک "ماهواره اطلاعاتی" انجام داده است. کوریای جنوبی اما آن را آزمایش موشک بالیستیک توصیف کرده است.
خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی تحلیل کرده است که کوریای شمالی دست به آزمایش‌های بیش‌تر خواهد زد؛ زیرا این کشور تعلیق آزمایش‌های موشک‌های بالیستیک هسته‌ای قاره پیما را لغو کرده است.
کوریای شمالی از آغاز سال جاری میلادی تعداد قابل توجهی از موشک‌ها را شلیک کرده است که شامل نوع مافوق صوت نیز بوده و از سکوهای مختلف مانند پرتاب‌گرهای متحرک جاده‌ای و خط آهن شلیک شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала