تقاضی میلیاردر آمریکایی برای افزایش فوری تولید نفت و گاز

© REUTERS / Hannibal HanschkeОснователь компаний Tesla и SpaceX Илон Маск
Основатель компаний Tesla и SpaceX Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
مدیرعامل شرکت سازنده موتر های الکتریکی تسلا میلیاردر برجسته اعلام کرد تولید سوخت فسیلی بیشتر در حال حاضر ضروری است حتی اگر برای شرکت وی بد باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت سازنده موترهای الکتریکی تسلا درتوییتی نوشت: مشکل است که این را بگویم اما ما به افزایش فوری تولید نفت و گاز نیاز داریم. جنگ در اوکراین عرضه سوخت را محدود کرده و قیمتهای بنزین را بالا برده است.
ماسک گفت: استفاده از مدلهای برقی و روی آوردن به سوی انرژی تجدیدپذیر نمی تواند به سرعت کافی انجام بگیرد تا مصرف کنندگان را از قیمتهای بالاتر سوخت در کوتاه مدت در امان نگه دارد. روشن است که این امر روی تسلا تاثیر منفی می گذارد اما راهکارهای انرژی پایدار نمی توانند به سرعت واکنش نشان دهند تا جایگزین صادرات نفت و گاز روسیه شوند.
بر اساس گزارش، قیمتهای نفت هفته گذشته رشد چشمگیری داشتند و همزمان قیمت همه کالاها از محصولات کشاورزی و فلزات گرفته تا بنزین تحت تاثیر بحران اوکراین، افزایش پیدا کردند.
ممنوعیت خرید نفت روسیه به عنوان بخشی از تحریم ها در رابطه با انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین اکنون موضوع مورد بحث اصلی در ایالات متحده است.
کاخ سفید تاکنون با چنین اقدامی مخالفت کرده و استدلال می کند که این اقدام خطر افزایش بیشتر قیمت انرژی را به همراه دارد.
در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала