فیسبوک در روسیه بسته می‌شود

© REUTERSfacebook logo
facebook logo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2022
عضو شوید
خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی (روس کامنادزور) تصمیم گرفت در پاسخ به‌دنبال اعمال محدودیت‌هایی توسط فیس‌بوک برای رسانه‌های روسی، این شبکه اجتماعی را مسدود کند.
به گزارش اسپوتنیک، روس کامنادزور با نشر گزارشی می‌کوید که از اکتوبر سال 2020 میلادی، 26 مورد تبعیض علیه رسانه‌های روسی توسط شبکه اجتماعی فیسبوک ثبت شده است.
در گزارش آمده است: در روزهای اخیر، این شبکه اجتماعی (فیسبوک) دسترسی به حساب‌های کاربری کانال تلویزیونی "زیوزدا"، خبرگزاری ریانووستی، اسپوتنیک، راشاتودی، منابع اطلاعاتی "لنتا رو" و "گازیتا رو" را محدود کرده است.
این محدودیت‌ها توسط قانون فدرال شماره 272-FZ "در مورد اقدامات لازم برای افراد درگیر در نقض حقوق و آزادی‌های اساسی بشر، حقوق و آزادی‌ها شهروندان فدراسیون روسیه" و برای جلوگیری از نقض اصول کلیدی انتشار اطلاعات و دسترسی بدون مانع کاربران روسی به رسانه‌های روسی و شبکه‌های اینترنتی خارجی، به تصویب رسید.
پیش از این، دادستانی کل با توافق وزارت امور خارجه روسیه پذیرفتند که فیسبوک در محدودیت نمودن حساب‌های رسمی رسانه‌های روسی و نقض حقوق و آزادی‌های شهروندان کشور دست دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала