Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دست رد دروازه‌بان افسانه‌ای دوبار به سینه بارسا

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر بوفون دروزاره بان یوونتوس
بوفون دروزاره بان یوونتوس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2022
عضو شوید
جیانلوئیجی بوفون دروازه‌بان ایتالیایی پارما، برای دومین بار پیشنهاد بارسلونا را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ در فوتبال ستاره‌های بزرگ نامی مثل جانلوئیجی بوفون کم‌تر وجود دارد. اسطوره ایتالیایی و دروازه‌بان فاتح جام جهانی؛ با 657 بازی، بیش از هر کس دیگری در سری آ حضور داشته و او همچنان در سری B با پارما، باشگاهی که همه چیز برای او در اواسط دهه 1990 داد، بازی کرده است.
دوران حرفه‌ای او در امیلیا رومانیا در سال 1994/95 شروع شد و او در آنجا قهرمان کوپا ایتالیا و جام یوفا قبل از انتقال به یوونتوس در سال 2001 شد.
در تورین او 10 عنوان قهرمانی سری آ، پنج جام کوپا ایتالیا را به دست آورد، اما تنها یکبار قهرمانی اروپایی خود را به دست آورد، همان چیزی که در پارما برد. او همچنین قبل از بازگشت به یوونتوس یک دوره کوتاه در پاریسن‌جرمن داشت، سپس با پارما به سری B رفت و هدف آن بازگرداندن جیالوبلو به لیگ برتر بود.
بوفون اما در این مدت حرفه‌ای دوبار پیشنهاد بارسلونا را رد کرد. حتی در تابستان 2021، قرارداد بوفون با یوونتوس به پایان رسید و او به دنبال باشگاه دیگری بود، بارسلونا ابراز علاقه کرد.
بوفون ابتدا بلوگرانا را در سال 2001 به خاطر یوونتوس رد کرد و سپس تابستان گذشته زمانی که کاتالان‌ها دوباره علاقه مند شدند، تصمیم گرفت به پارما بازگردد.

سیلوانو مارتینا پس از تمدید بوفون به رادیو اسپورتیوا گفت: "باشگاه‌ها برای دروازه‌بان‌های جوان برنامه ریزی می‌کنند و به آینده فکر می‌کنند. او می‌توانست در یوونتوس بماند و بارسلونا نیز او را می‌خواست. اما او نمی‌خواست بازیکن پشتیبان باشد، او می‌خواست بازی کند. او هیچ پشیمانی ندارد زیرا برای یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی کرده است. در نهایت [در سال 2001] یوونتوس را انتخاب کرد و در زمان مذاکرات در ایتالیا نبود. اکنون او به بازی برای این باشگاه ادامه خواهد داد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала