کاخ سفید: بایدن امروز با متحدان خود درباره وضعیت اوکراین گفتگو می‌کند

© Fotolia / AndreykrБелый дом в Вашингтоне
Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
کاخ ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با متحدانش درباره وضعیت اوکراین گفتگو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه کاری رئیس جمهور ایالات متحده که برای امروز از سوی کاخ سفید منتشر شده است نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه (28 فبروری) با متحدان خود تماس خواهد گرفت تا درباره واکنش به عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین گفتگو کند.
بنا بر گزارش ها، این تماس از طریق یک اتصال امن در ساعت 11:15 صبح به وقت واشنگتن انجام خواهد شد.
طبق جدول زکاری رئیس جمهور آمریکا: "در ساعت 11:15 صبح، رئیس جمهور یک تماس امن با متحدان و شرکای خود برای گفتگو درباره آخرین تحولات در مورد حمله روسیه به اوکراین و هماهنگی پاسخ مشترک خواهد داشت".
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала