رئیس جمهور برزیل: اوکراینی‌ها به یک کمیدین اعتماد کرده اند

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча президентов России и Бразилии Путина и Болсонару
Встреча президентов России и Бразилии Путина и Болсонару  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور برزیل ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور اوکراین گفت کشورش موضع بی‌طرفی در قبال مسئله اوکراین اتخاذ خواهد کرد و علیه روسیه تحریم اعمال نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در یک کنفرانس خبری در سائوپائولو گفت که این کشور به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه یا پیشنهاد تحریم‌ها به دلیل عملیات روسیه برای حفاظت از دونباس رای نخواهد داد.
وی با اشاره به حرفه سابق رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اوکراینی‌ها به یک کمدین در مورد سرنوشت یک ملت اعتماد کرده‌اند.
سونارو از محکوم کردن حمله روسیه امتناع کرده و گفت برزیل در این درگیری "بی‌طرف" خواهد ماند. او برزیل و روسیه را عملاً کشورهای برادر خواند.
Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин на пленарном заседании  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
رئیس دومای روسیه: زلنسکی به صلح نیاز ندارد
طبق این گزارش، زمانی که از بولسونارو در مورد یک "قتل‌عام احتمالی" در اوکراین سوال شد، گفت که صحبت از قتل‌عام اغراق‌آمیز است و از اقدام روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب حامی مسکو در لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین دفاع کرد.
رئیس دولت آمریکای لاتین تاکید کرد که ارتش روسیه از تاکتیک کشتار غیرنظامیان استفاده نمی کند.
وی گفت: ما به بی‌طرفی ادامه خواهیم داد و برحسب امکاناتمان به یافتن راه حل کمک می‌کنیم. بخش بزرگی از ساکنان اوکراین به زبان روسی صحبت می‌کنند و روس‌ها و اوکراینی‌ها دو ملت برادر هستند. صحبتی درباره کشتار علیه غیرنظامیان وجود ندارد و هیچ کسی نمی‌تواند از چنین تاکتیکی استفاده کند. صحبت درباره کشتار اغراق است. کشتار برای رئیس جمهوری روسیه منفعتی ندارد.
بولسونارو گفت که تصمیم دارد شراکت میان دو کشور را حین اتخاذ تصمیمات یا ایراد اظهارات درباره مسکو رعایت کند.
وی گفت: جهان با هم مرتبط است و آنچه در ده هزار کیلومتری ما اتفاق می‌افتد بر برزیل تاثیر می‌گذارد. ما باید به مسؤولیت خود عمل کنیم به ویژه اینکه ما همکاری تجاری با روسیه داریم.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала