اوکراین با برگزاری مذاکرات با روسیه در بلاروس موافقت کرد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Помощник президента Владимир Мединский
Помощник президента Владимир Мединский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
عضو شوید
ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیات مذاکره کننده روسیه که هم اکنون در سفارت روسیه در مینسک به سر می‌برد، گفت که اوکراین با برگزاری مذاکرات در بلاروس موافقت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آقای مدینسکی گفت: اوکراین با برگزاری مذاکرات در منطقه گومل بلاروس موافقت کرد، هیئت روسی عازم گومل می شود.
به گفته وی، فدراسیون روسیه آماده مذاکره با طرف اوکراینی برای دستیابی به صلح در هر زمان است.
پیش از این، رئیس هیات مذاکره کننده روسیه گفته بود که هیئت روسی منتظر پاسخ طرف اوکراینی برای تایید مذاکرات تا ساعت 15 امروز یکشنبه به وقت بلاروس خواهد بود.
علاوه بر مدینسکی، این هیئت شامل مقامات ارشد در سطح معاونان وزیر دفاع، وزیر خارجه فدراسیون روسیه، بوریس گریزلوف سفیر روسیه در بلاروس و لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه است.
پیش از این، زلنسکی به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد مذاکره داد. پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که روسیه آماده است یک هیئت روسی را برای مذاکره با اوکراین به مینسک بفرستد. پسکوف بعداً خاطرنشان کرد که طرف اوکراینی اعلام کرد که در حال بررسی مجدد مذاکره با روسیه در مینسک است، سپس ورشو را برای مذاکرات را انتخاب کرد و سپس ناپدید شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала