کوریای شمالی: خودسری‌های امریکا منجر به بحران اوکراین شد

© AP Photo / Hau DinhФлаги Северной Кореи и США
Флаги Северной Кореи и США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
وزارت خارجه کوریای شمالی گفت که خودسری واشنگتن منجر به درگیری در اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه کوریای شمالی در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که اقدامات خودسرانه امریکا، باعث شده است، تا منجر به درگیری در اوکراین شود.
در سایت رسمی وزارت خارجه کوریای شمالی آمده است: " علت اصلی بحران اوکراین در اراده و خودسری امریکا نهفته است که با اعمال تحریم‌ها و فشارهای یکجانبه، تنها اهداف هژمونی جهانی و برتری نظامی را دنبال می‌کند."
در ادامه نیز تاکید شده است که ایالات متحده خواسته های مشروع روسیه برای امنیت را نادیده می گیرد.
Президент КНР Си Цзиньпин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
چین خواهان حل بحران اوکراین و روسیه شد
پیش از این رئیس جمهور چین در گفتگو با ولادیمیر پوتین گفته بود که به اقدامات رهبری روسیه در بحران پیرامون اوکراین احترام می گذارد.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала