نگرانی طالبان از امنیت شهروندان افغانستان در اوکراین

© Photo / MFA Afghanistanوزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست طالبان درباره‌ی امنیت شهروندان افغانستان در اوکراین ابراز نگرانی نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، با گسترش دامنه نا امنی ها در اوکراین، وزارت امور خارجه‌ی طالبان درباره‌ی امنیت شهروندان و دانشجویان افغانستان در پایتخت این کشور ابراز نگرانی کرده است.
عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان امروز (شنبه، ۷ حوت) در رشته تویتی نوشته است که این وزارت از تمام امکانات و منابع موجود برای تأمین امنیت جان شهروندان افغانستان و انتقال آنها به مکان امن استفاده می‌کند.
بلخی نوشته است که وزارت امور خارجه‌ی طالبان در این زمینه با برخی از دولت‌های منطقه و سازمان‌های بین‌المللی از نزدیک در تماس است.
قابل ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه اعلام کرد که در مورد عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است.
او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند."
به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. در ادامه اشاره کرده که زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی، هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین با سلاح‌های با دقت بالا از کار افتاده‌اند. این وزارتخانه تصریح کرد که هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی کند.
وزارت خارجه روسیه می گوید که هدف از عملیات روسیه این است که رژیم دست نشانده کی یف را به خاطر جنایاتش به دست عدالت بسپارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала