ده دلیل برای خوردن بروکلی

CC0 / Pixabay / брокколи
брокколи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
تحقیقات نشان داده است که فقط خوردن 3 وعده غذایی بروکلی در هفته، می تواند خطر ابتلا به انواع مختلف بیماری از جمله سرطان ها را کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بروکلی یک ماده غذایی است که خواص مفید زیادی دارد و در برابر تعدادی از بیماری ها از جمله سرطان، سرماخوردگی و بیماری های چشمی محافظت می کند.
پیشگیری از سرطان یکی از خواص مهم این سبزی گیاهی است. این غذا حاوی گلوکوزینولات ها هستند.در حین پخت و پز، جویدن و هضم، این گلوکوزینولات ها تجزیه می شوند، تا ترکیبات فعال بیولوژیکی ایجاد کنند.
در بعضی از تحقیقات مشخص شده است که انواع کلم ها خصوصا بروکلی، در درمان انواع سرطان ها به ویژه سرطان پروستات، سرطان ریه ها، سرطان سینه و سرطان روده ی بزرگ نقش کمک کننده دارد.
بروکلی رگ های خونی را قوی می کند که یکی از راه های افزایش بهبود سلامت قلب است. سولفورافان موجود در گیاهان می تواند از آسیب ناشی از بیماری های قندی مزمن و روکش رگ های خونی جلوگیری کرده و حتی آن را برگشت دهد. نتیجه مطالعه ای نشان داده است که مصرف بروکلی پمپاژ خون را آسان تر می کند. همینطور آسیب به قلب را در هنگام محرومیت از اکسیژن کاهش می دهد. مطالعات متعدد دیگری نیز مصرف بروکلی را با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری قلب مرتبط می دانند.
کدام سبزی ضد سرطان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
کدام سبزی ضد سرطان است؟
همچنین مطالعات نشان داده است که سولفورافان موجود در کلم بروکلی سطح فشار خون را تنظیم می کند. کلم بروکلی فاقد کلسترول است. همچنین چون فیبر دارد، سطوح کلسترول را تنظیم و از حملات قلبی جلوگیری می کند.
از بروکلی برای جلوگیری از سرطان کبد و کمک به درمان آن استفاده می شود. جوانه های بروکلی ممکن است آنزیم های سم زدا را افزایش داده و کبد را از آسیب ناشی از آن محافظت کند. همچنین بروکلی ممکن است از نارسایی کبد جلوگیری کند.
سلامتی استخوان ها از خواص مفید دیگر بروکلی است. بروکلی منبع غنی از ویتامین K، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است که در حفظ تراکم مواد معدنی استخوان نقش اساسی دارد. این کلم حاوی مقادیر غنی از آهن نیز می باشد. برخی از متخصصان گفته اند که ویتامین K، استخوان ها را بهتر از کلسیم تقویت می کند.
مطالعات نشان داده است که بروکلی ممکن است از نابینایی جلوگیری کند. و این اثربخشی، دوباره، به سولفورافان موجود دربروکلی نسبت داده می شود. تحقیقات نشان داده است که هرچه سلول های چشم سولفورافان بیشتری دریافت کنند، از محافظت بیشتری برخوردار خواهد شد. همچنین این گیاه سرشار از ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی ضروری، برای بیناییِ بهتر چشم است.
بروکلی کالری کمی دارد و از این رو می تواند یک افزودنی ایده آل برای رژیم کاهش وزن باشد. گفتنی است که این گیاه منبع خوبی از فیبر است. بدن را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و از افراط در خوردن دلسرد می کند. این موضوع به سادگی می تواند مسیر همواری برای کاهش وزن باشد.
بروکلی همانند آنتی اکسیدان ها، سلامت پوست را تضمین کرده و روند پیری را کاهش می دهد. ویتامین C موجود در سبزیجات تولید کلاژن می کند و در نهایت باعث می شود که پوست جوان تر به نظر برسد. بروکلی حاوی ماده ای به نام گلوکورافانین است که به سولفورافان تبدیل شده و به ترمیم پوست کمک می کند و باعث سلامت پوست می شود؛ بنابراین، خوردن بروکلی با سرعت بیشتری پوست را بازسازی می کند و به چهره زیبایی طبیعی می بخشد.
ویتامین های گروه B و ویتامین C باعث تقویت موها و فولیکول های مو می شوند. همچنین ویتامین C، با رادیکال های آزادی که باعث ریزش مو می شود، مبارزه می کند.
بروکلی همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروه B نیز می باشد که استرس را کاهش داده و با ریزش مو مبارزه می کند.
بهترین روش مصرف بروکلی در درامدت بخارپز کردن است. بخارپز کردن بروکلی، میزان گلوکوزینولات آن افزایش می یابد و بهترین روش برای بهره بردن از مواد مغذی آن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала