پاریس: پوتین و بایدن پیشنهاد برگزاری نشست در فرانسه را پذیرفتند

© AFP 2023 / Denis BalibouseПрезидент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، "اصل" برگزاری نشست سران درباره بحران اوکراین را پذیرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ ریاست جمهوری فرانسه ضمن اعلام اینکه رییس جمهوری فرانسه روز یکشنبه با پوتین و بایدن گفت وگوی تلفنی داشته، افزود: وی، پیشنهاد برگزاری یک نشست بین بایدن و پوتین و سپس (یک نشست) با طرف های مربوط برای گفت وگو در مورد امنیت و ثبات در اروپا را ارائه کرد.
همچنین در بیانیه کاخ الیزه آمده است: این نشست فقط می تواند در شرایطی برگزار شود که روسیه به اوکراین حمله نکند. مکرون نیز با تمام طرفین برای آمادگی این مباحثات همکاری خواهد کرد.
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции Форт Брегансон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2022
کرملین جزئیات گفت و گوی پوتین و مکرون را فاش کرد
بر اساس اعلام کاخ الیزه، رؤسای جمهوری روسیه و ایالات متحده هر دو قاعده کلی چنین نشستی را پذیرفتند. این اصل باید در دیدار روز پنجشنبه (24 فبروری) بین آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه آماده شود.
پیش‌تر شبکه فرانسوی بی اف ام تی وی از گفت وگوی تلفنی مکرون با پوتین برای بار دوم در روز یکشنبه خبر داده بود. تماس مجدد مکرون با پوتین در حالی بود که رئیس جمهوری فرانسه پیش از آن با رهبران آمریکا، انگلیس، اوکراین و آلمان نیز تلفنی تبادل نظر کرده بود.
رؤسای جمهوری روسیه و فرانسه در نخستین تماس تلنفی شان در روز یکشنبه درباره مذاکرات سه جانبه (روسیه، اوکراین، سازمان امنیت و همکاری اروپا) که روز دوشنبه برگزار می شود، توافق کردند. رییس جمهوری روسیه به مکرون گفت که قصد دارد پس از پایان رزمایش مشترک، نیروهای خود را از بلاروس خارج کند.
ساعات پایانی روز یکشنبه دولت انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس درباره وضع اوکراین با مکرون گفت‌وگو کرده و جانسون به همتای فرانسوی خود گفته که "تعهدات" پوتین به مکرون نشانه ای امیدبخش برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک در زمینه بحران اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала