سه عادت روزانه که باعث پیری مغز می‌شود

© Fotolia / Sudok1Врач рассматривает томографию мозга пациента в больнице
Врач рассматривает томографию мозга пациента в больнице - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2022
عضو شوید
پیری مغز یک نوع بیماری است که با رعایت نکردن برخی از عادت‌ ها اتفاق می‌افتد و روش مناسب برای جلوگیری از پیری مغز، انجام ندادن این کارها می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ماهنامۀ امریکایی هارپرز بازار، داکتران می‌گوید که فرآیندهای مخرب در مغز می‌تواند به علت وراثت، آب و هوا یا سلامت عمومی رخ دهد.
داکتران از سه عادت نام بردند که باعث حفظ و افزایش ظرفیت کار مغز برای چندین سال می‌شود. به گفته آنها، اول از همه، فرد باید به اندازۀ کافی بخوابد. خوابیدن به اندازۀ کافی به مغز این فرصت را می‌دهد که پس از فعالیت ذهنی، بهبود یابد.
داکتران می‌گویند، فردی که به خوبی استراحت می‌کند کارآمدتر است و همچنان شرایط دشوار را راحت‌تر کنترول می‌کند. قاعده دوم این که باید دائماً چیز جدیدی یاد بگیرد.
در فرآیند یادگیری، اتصالات عصبی جدیدی در مغز ظاهر می‌شود که به رشد مداوم آن کمک و اجازه نمی‌دهد که مغز پیر شود. همچنان داکتران مصرف ویتامین‌ ها و مکمل های غذایی طبیعی را در طول روز توصیه کردند. آنها تاکید کرد که بیشتر ویتامین ها را باید از سبزیجات و میوه‌ها دریافت کرد.
3d-модель мозга человека  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
روشی ساده برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر
پیش از این، "سرنا پون"، متخصص تغذیه گفته بود که مصرف تعدادی از محصولات از جمله قند، گوشت‌های فرآوری شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌توانند پیری مغز را سریع کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала