امریکا: داعش در بخش‌های از افغانستان حضور فعال دارد

© REUTERS / STAFFКомандующий Центральным командованием ВС США, генерал Кеннет Маккензи
Командующий Центральным командованием ВС США, генерал Кеннет Маккензи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
عضو شوید
طالبان این گفته‌ها را رد می‌کند و می‌‌گوید که این کشور لانه امنی برای هراس‌افگنان نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کنت فرانک مکنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده از تلاش‌های شاخه خراسان داعش برای جذب مخالفان طالبان نگرانی کرده و می‌گوید که براساس ارزیابی تازه پنتاگون، گروه‌های هراس‌افگن همچون داعش هنوزهم در افغانستان حضور فعال دارند.
ارزیابی‌های اطلاعاتی تازه وزارت دفاع ایالات متحده نشان می‌دهند که گروه داعش در افغانستان حضور دارد و شاخه خراسان این گروه به دنبال جلب وجذب مخالفان ناراضی طالبان است. پنتاگون نگران است که هدف اصلی این گروه هنوزهم طرح‌ریزی حمله بر غرب به ویژه امریکا است.
Министр обороны РФ, генерал армии Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
روسیه از افزایش شمار جنگجویان داعش در افغانستان خبر داد
آقای مکنزی گفته است: "آنچه را که ما در افغانستان در بخش‌های که زیر اداره حکومت نیستند، می‌بینیم، این است که داعش به گونه سنتی در حال گسترش است و من فکر می‌کنم در این راستا خطر وجود دارد. ما می‌دانیم که داعش در واقع تمایل برای انجام حمله به ایالات متحده و همسایه‌های ما در اروپا و دیگر بخش‌ها را دارد، از همین رو، من نگران استم که در افغانستان چه اتفاق می‌افتد."
مایکل والتز، عضو کانگرس امریکا در این باره گفته است: "ما گزارش‌هایی اطلاعاتی را دریافت کردیم که نشان می‌دهند القاعده و داعش، هر دو به دنبال حمله بر ایالات متحده و غرب اند و آنان هرچه در توان دارند برای بلند بردن ظرفیت شان انجام می‌دهند."
همزمان با این، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد فعالیت‌های داعش و القاعده را در افغانستان نه تنها به کشور های همسایه، بل تهدید جدی به منطقه می‌داند.
استانیسلاو زاس، دبیرکل پیمان امنیت جمعی گفت: "ما در کار بر مرزهای جنوبی مان توجه ویژه داریم، ما در افغانستان برای زمان طولانی گواه فاجعه اجتماعی و اقتصادی، تهدید هراس‌افگنی و مواد مخدر استیم که منبع خطر است."
اما وزارت دفاع طالبان این گفته‌ها را رد می‌کند و می‌‌گوید که این کشور لانه امنی برای هراس‌افگنان نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала