ملا یعقوب: افغانستان خانه امن تروریزم نیست

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع طالبان، گفته ‌است که افغانستان خانه‌ای امن برای این گروه‌ها نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ملا محمد یعقوب؛ سرپرست وزارت دفاع طالبان، ادعای وجود پناه‌گاه‌‌ برای گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرده و گفته‌است که افغانستان خانه‌ای امن برای این گروه‌ها نیست.
این در حالی است که پس از تسلط طالبان، بسیاری از کشورها و سازمان‌های اطلاعاتی خارجی درباره فعالیت دوباره القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان هشدار داده‌اند. طالبان در گذشته، پیوندهای پیچیده‌ای با این گروه‌ها داشته‌اند.
اخیرا کمیته نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی ادعا کرد که یکی از فرزندان بن لادن پس از تسلط طالبان به افغانستان سفر کرده و با رهبران آن گروه دیدار کرده‌است. طالبان اما این گزارش را قویا رد کردند.
سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
سازمان ملل: فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان افزایش یافته است
ملا یعقوب؛ فرزند ملا عمر و سرپرست وزارت دفاع طالبان به تازگی در مصاحبه با تلویزیون "ملی" که تحت کنترل طالبان است، بار دیگر به کشورهای همسایه اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.
این اظهارات آقای یعقوب در حالی مطرح می‌شود که اخیراً عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه با یک تلویزیون خارجی گفته‌بود که سران گروه‌های تروریستی از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند.
پیش از این سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر بارها درباره بازداشت، شکنجه، قتل و ناپدید‌شدن صدها نیروی نظامی پیشین از سوی طالبان، گزارش داده‌ و اما طالبان همواره این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала