اسرار تخته سیاه "استیون هاوکینگ" به زودی افشا می‌شود

© AFP 2023 / Justin TallisБританский ученый Стивен Хокинг
Британский ученый Стивен Хокинг  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
کارمندان موزیم بریتانیا تصمیم گرفتند راز خط خطی های روی تخته سیاه "استیون هاوکینگ" را کشف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "گاردیان" برگزار کنندگان یک نمایشگاه جدید در موزیم علوم لندن امیدوارند رازهای پشت نقاشی‌ها، جوک‌ها و پیام‌های رمزی که روی تخته سیاه اسون هاوکینگ، فیزیکدان افسانه‌ای قرار دارد و برای بیش از 35 سال دست نخورده باقی مانده است را کشف کنند.
این تخته سیاه مربوط به سال 1980 است زمانی که هاوکینگ در کنفرانسی در مورد ابَرفضا و ابَر گرانش در دانشگاه "کمبریج" به سایر فیزیکدانان پیوست.
همکاران هاوکینگ در تلاش برای ارائه نظریه "تئوری همه‌چیز" کیهان‌شناختی که مجموعه‌ای از معادلات است که قوانین نسبیت عام و مکانیک کوانتوم را با هم ترکیب می‌کنند از تخته سیاه استفاده کردند و آن را با ترکیبی از معادلات نیمه تمام، جناس‌های گیج کننده و نقاشی‌های غیرقابل درک پر کردند.
این تخته سیاه پس از گذشت 40 سال همچنان حفظ شده است و به تازگی برای اولین بار به عنوان قطعه مرکزی نمایشگاه جدید در دفتر هاوکینگ که در روز دهم فبروری در موزیم علوم لندن افتتاح شده است، در معرض دید عموم قرار گرفت.
این موزیم میزبان فیزیکدانان و دوستان هاوکینگ از سراسر جهان خواهد بود به این امید که کسی بتواند نوشته‌های روی تخته سیاه را رمزگشایی کند.
این تخته سیاه به همراه ده‌ها اثر هنری هاوکینگ به نمایش گذاشته شده است. سایر مواردی که در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند نسخه‌ای از مدرک دکترای این فیزیکدان در سال 1966، پایان نامه او با موضوع انبساط جهان، ویلچر او و یک ژاکت شخصی‌سازی شده است که توسط سازندگان سیمپسون‌ها برای قدردانی از حضورش در این نمایش به او اهدا شده است. این نمایشگاه تا 12 جون در موزیم علوم لندن ادامه خواهد داشت و پس از آن در چند موزیم دیگر بریتانیا برپا می‌شود.
استیون هاوکینگ در روز هشتم جنوری سال 1942 در انگلستان متولد شد. او که در سال 1963 در دانشگاه کمبریج مشغول تحصیل در رشته کیهان‌شناسی بود مبتلا به بیماری لو گریگ یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) تشخیص داده شد. انتظار می‌رفت پس از بیماری او تنها 21 سال دیگر عمر کند اما او بیش از پنج دهه به کار و زندگی پرداخت و در نهایت در سن 76 سالگی در سال 2018 درگذشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала