کشف اسناد مهم کاخ سفید از خانه ترامپ

© REUTERS / Carlos BarriaЭкс-президент США Дональд Трамп
Экс-президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک اقدامی غیرقانونی برخی از اسناد و مکاتبات مهم دولتی را از کاخ سفید خارج کرده و آن را به عمارت شخصی خودش در ایالت فلوریدا منتقل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنتگن پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا چندین جعبه حاوی اسناد مهم و سایر اقلام را به صورت غیرقانونی از کاخ سفید خارج و آن را به خانه خود منتقل کرده است.
این خبرگزاری گزارش داد "اداره آرشیو و اسناد ملی" امریکا موفق شده‌اند ماه گذشته این اسناد را از ترامپ پس بگیرند. ترامپ طبق قانون موظف بوده جعبه‌های مذکور را به اداره آرشیو ملی تحویل دهد اما از انجام این کار خودداری کرده است.
روزنامه امریکایی نوشته این رویداد به نگرانی‌ها درباره میزان پایبندی دونالد ترامپ به "قانون اسناد ریاست‌جمهوری" دامن می‌زند.
 یافت شدن اسناد محرم وزارت دفاع انگلستان از یک جاده   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
یافت شدن اسناد محرم وزارت دفاع انگلستان از یک جاده
این قانون اداره آرشیو و اسناد ملی را ملزم می‌کند تمامی یادداشت‌ها، نامه‌ها، نوشته‌ها، ایمیل‌ها و سایر ارتباطات مکتوب مربوط به یک رئیس‌جمهور را نگهداری کند.
خاطرنشان می شود که پس از پایان دوره ریاست جمهوری، ترامپ به اسنادی دسترسی نداشت که آنقدر محرمانه هستند که فقط دایره بسیار محدودی از افراد مجاز می توانند با او کار کنند. وزارت عدلیه ایالات متحده بررسی خواهد کرد که ترامپ چگونه آنها را از کاخ سفید خارج کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала