پاکستان دستور معافیت موقت فورم الکترونیک واردات را برای افغانستان صادر می‌کند

© Sputnik / StringerДлинная очередь грузовиков на границе Афганистана с Пакистаном
Длинная очередь грузовиков на границе Афганистана с Пакистаном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
پاکستان اعلام کرده است که معافیت موقت فورم الکترونیک واردات را برای افغانستان صادر می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه 8صبح به نقل از رسانه‌های پاکستانی گزارش داد که این تصمیم در مرکز هماهنگی بین وزارتی افغانستان (AICC) به ریاست موید یوسف، مشاور امنیت ملی این کشور گرفته شده است.
این اقدام دولت پاکستان به منظور تسهیل فعالیت‌های تجاری، معافیت موقت فورم الکترونیک واردات (EIF) را برای افغانستان فراهم می‌کند.
دی‌ان‌دی گزارش داده است که این معافیت ابتدا برای 45 روز داده شده بود، اما پس از دستور عمران خان در راستای کمک به افغانستان در رسیده‌گی به بحران انسانی و اقتصادی قریب‌الوقوع، تمدید شده است.
این رسانه افزوده است که عدم معافیت فورم الکترونیک واردات توسط بانک‌های مربوطه برای انجام تراکنش‌های وارداتی منجر به گیر افتادن صف‌های طولانی موترهای باری در گذرگاه‌های مرزی تورخم و چمن شده است.
اکنون با معرفی اقدامات جدید، واردات از افغانستان بدون الزام اجباری فورم الکترونیک واردات (EIF) که توسط بانک دولتی پاکستان مورد نیاز است، امکان‌پذیر خواهد بود.
مرز عطاری – واگه  پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
واردات افغانستان از مرز عطاری – واگه پاکستان ممنوع شد
گفته می‌شود که این ابتکار به بازرگانان کمک می‌کند تا صدها موتر باربری را که در حال حاضر در گذرگاه‌های مرزی مختلف به دلیل در دسترس نبودن EIF گیرمانده‌اند، به گونه فوری انتقال دهند.
گفتنی است که با عملی شدن این روند، حجم تجارت بین پاکستان و افغانستان افزایش خواهد یافت.
عدم معافیت فورم الکترونیک واردات باعث شده بود که روزانه صدها کامیون در گذرگاه‌ها در حال انتظار قرار داشته باشند و بیشتر مواد در این موترها خراب شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала