Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

المپیک زمستانی 2022؛ طلایی شدن ورزشکار کانادا با غلبه بر سرطان، تأخیر نیم‌ساعته در هاکی زنان

© REUTERS / Annegret HilseЦеремония открытия Олимпиады в Пекине
Церемония открытия Олимпиады в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
بازی‌های زمستانی المپیک بیجینگ در روز سوم به کار خود ادامه می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، 24مین دوره بازی‌های المپیک زمستانی 2022 از 15 دلو در شهر بیجینگ به صورت رسمی آغاز شد و تا اول ماه حوت ادامه دارد.
سه هزار ورزشکار از 91 کشور جهان در این دوره از بازی‌ها حضور دارند.
تا کنون تیم‌های روسیه با 6 مدال، ناروی 3 مدال و سوییس با 2 مدال در صدر جدول رده‌بندی مدالی این دوره از بازی‌ها قرار دارند.
یکی از اتفاقات مهم این دوره از بازی‌ها کسب مدال طلا در رشته اسنوبرد توسط ورزشکار کانادایی بود.
"مکس پاروت" که در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ موفق به کسب مدال نقره شده بود بعد از آن مدال به بیماری سرطان مبتلا و مجبور به شیمی‌درمانی شد.
اما حضور وی در بازی‌های المپیک زمستانی نشان از غلبه این ورزشکار بر سرطان دارد. وی 6 ماه بعد از کسب مدال نقره در سال 2018 مجبور به گذراندن 12 دوره شیمی درمانی شد.
پاروت در سال 2019 به دنیای قهرمانی بازگشت و موفق به کسب مدال طلا از مسابقات جهانی ناروی شد.
این اسکی‌باز اسنوبرد که اکنون ملی‌پوش کانادا در چین به شمار می‌رود در میان شگفتی موفق به کسب مدال طلای المپیک زمستانی پکن شد.
مدال پاروت نخستین نشان طلای کانادا در این دوره از بازی‌ها بود تا کاروان ورزشی این کشور در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گیرد.
در همین حال، تیم هاکی زنان کانادا به دلیل نتایج دیرهنگام آزمایش کرونای تیم روسیه در بازی افتتاحیه هاکی زنان حاضر نشدند و سپس 30 دقیقه در رختکن ماندند.
بازی با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد و هر دو تیم توافق کردند تا با ماسک برابر هم به میدان بروند اما بازیکنان روسیه در وقت سوم این ماسک را بیرون آوردند. روس‌ها قبل از مسابقات چندین مورد ابتلا به کرونا داشتند و مجبور شدند چند روز در قرنطینه باشند.
این اولین‌بار نیست که کووید در این المپیک شرایط سختی ایجاد می‌کند و تاکنون تست چندین ورزشکار مثبت شده است و نتوانستند در این رقابت‌ها حاضر باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала