Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ معیاری فوتبال افغانستان به زودی برگزار خواهد شد

© @suputnik: Masror tabeshلیگ قهرمانان افغانستان
لیگ قهرمانان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
به نظر میرسد دور نهایی رقابت های لیگ قهرمانان افغانستان به زودی آغاز میشود.
به گزارش اسپوتنیک، رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان افغانستان که تنها لیگ معیاری فوتبال افغانستان است، در زمستان سال گذشته در کابل کلید خورد.
در این رقابت ها 12 باشگاه فوتبال کشور در شش زون شرکت دارند که بعد از برگزاری 11 مسابقه به صورت لیگ، قهرمان کشور در رده باشگاهی مشخص خواهد شد.
فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری سه دوره این مسابقات در سال گذشته به میزبانی کابل، بلخ و هرات، تا کنون موفق به برگزاری دور نهایی آن نشده است.
این در حالیست که پس از تحولات اخیر افغانستان، موجی از انتقادات بخاطر توقف این لیگ و عدم برگزاری آن به فدراسیون فوتبال افغانستان وارد شده است، زیرا فدراسیون فوتبال دو تورنمنت نمایشی را تحت نام جام امن و جام وحدت در کابل و قندهار برگزار کرد که حتی شماری از فوتبالیستان مطرح آن را تحریم کردند.
حالا گفته میشود که مدیران 12 باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان، امروز یکشنبه به فدراسیون فوتبال حاضر خواهند شد تا در خصوص چگونگی برگزاری دور نهایی این مسابقات، تصمیم گیری شود.
این در حالیست که مسولان فدراسیون فوتبال افغانستان بارها در رسانه ها اعلام کرده اند، آنان در هر صورت مصمم به برگزاری و ختم نخستین لیگ معیاری فوتبال کشور هستند.
فدراسیون فوتبال افغانستان همچنین اعلام کرده است، قهرمان این مسابقات که ثبت و تایید AFC است، در صورت دریافت جوایز معتبر باشگاهی، در رقابت های AFC CUP آسیا شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала