فرار دو فرمانده داعش از زندان حسکه سوریه

© AFP 2023 / HO / Al-Baraka newsБоевики ДАИШ на границе Сирия и Ирака
Боевики ДАИШ на границе Сирия и Ирака - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
تلویزیون الحدیث گزارش داد که دست کم دو فرمانده گروه تروریستی داعش پس از سرکوب سرکشی در شهر حسکه سوریه خود را به مرز ترکیه رساندند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش، آنها (فرمانده) در شهر جرابلس که تحت کنترول گروه‌های مسلح مخالف سوری تحت حمایت انقره است، مخفی شده‌اند.
گزارش مربوط به فرار دو تروریست خطرناک که نامشان فاش نشده است، از سوی شبه نظامیان داعش منتشر شده است که پیش از این توسط گروه‌های کُرد نیروهای دموکراتیک سوریه (SDS) در شهر عین عیسی در شمال ولایت رقه بازداشت شده بودند.
زندان غویران واقع در ولایت حسکه در شمال شرقی سوریه، یکی از بزرگترین زندان‌های سوریه است که تعداد زیادی از داعشی‌ها را در خود جای داده است. حدود 3500 زندانی از نیروها و رهبران داعش در این زندان بودند. حمله به این زندان یکی از بدترین حملات از زمان اعلام نابودی داعش در سوریه در مارچ 2019 است.
این زندان در 20 جنوری مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت و به تسلط آن‌ها در آمد اما پس از مدتی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDS) توانستند زندان را از داعش پس بگیرند و بر آن مسلط شوند.
Американский военный автомобиль у нефтяного месторождения в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
کشته شدن 13 غیرنظامی در جریان عملیات نیروهای امریکایی در سوریه
به گفته این تلویزیون، تعداد دقیق زندانیان فراری از زندان غویران هنوز مشخص نشده است، اما گفته شده است که چند صد تن از آنها در حومه جنوبی حسکه به نیروهای کُرد تسلیم شده‌اند.
درگیری بین نیروهای کُرد و تروریست‌های داعش در محله‌های غویران و حی الظهور، غیرنظامیان را مجبور به ترک خانه‌های خود و نقل مکان به مناطق امن کرد. به گفته منابع سازمان ملل به نقل از شبکه تلویزیونی، تعداد پناهجویان به 45000 نفر رسیده است. مسوولان شهر برای آنها مسکن موقت، آب، دارو، وسایل گرمایش و غذا فراهم کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала