قتل یک زندانی افغان توسط سرباز استرالیایی

© Depositphotos.com / SergPoznanskiyДеревянный молоток судьи
Деревянный молоток судьи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
عضو شوید
تلویزیون ای بی سی: شاهدی در دادگاه استرالیا مدعی شد که استرالیایی ها زندانیان افغان را می کشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ABC، یک شاهد عینی روز چهارشنبه در دادگاهی در استرالیا درباره قتل عام زندانیان افغان، گفت که یکی از کهنه سربازان جنگ در افغانستان به یک افغان تیراندازی کرد تا برای همکار خود "الگو" باشد.
به گفته این شبکه تلویزیونی، صحبت در مورد بن رابرتز اسمیت است که از سه روزنامه و سه روزنامه نگار شکایت می کند و ادعا می کند که به او تهمت زده شده است.
این پرونده برای مدت طولانی به دلیل COVID-19 به تعویق افتاد، اما در دادگاه فدرال در سیدنی از سر گرفته شد.
این سرباز جنگ افغانستان، گزارش های منتشر شده درباره خود را در سال 2018 مبنی بر قتل های غیرقانونی در خارج از کشور، را رد می کند.
دادگاه روز چهارشنبه شهادت یکی از اعضای نیروهای ویژه استرالیا را که با نام مستعار "شخص 41" ظاهر شد، ارائه کرد.
از جمله چهار ماموریت او در افغانستان، یکی از ماموریت ها به اصطلاح "یکشنبه کریسمس" در سال 2009 برای پاکسازی منطقه ای با کد Whiskey 108 بود.
شاهد می گوید که پس از بمباران منطقه توسط نیروهای ویژه استرالیایی، یک افغان مسن در یک تونل مخفی پیدا شده بود.
رابرتز اسمیت نیز با او و یک سرباز دیگر در دادگاه با نام مستعار "شخص 4" حضور داشتند. شاهد مدعی است که رابرتز اسمیت یخن مرد افغان را گرفته و به او ضربه وارد کرد و سپس به شخص 4 گفت: "به او شلیک کن."
شاهد نمی خواست جریان قتل عام را مشاهده کند، اما زمانی که صدای شلیک گلوله را شنید وارد خانه شد و مرده افغان را دید که کشته شده بود. این سرباز بنام مستعار "نفر 4" پس از دیده این رویداد در شوک به سر می برد.
سفر مقام های قضایی استرالیا برای بررسی جنایت های جنگی نظامیان این کشور به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2020
توییتر پست جنجالی چین در مورد جنایت سربازان استرالیا در افغانستان را حذف نکرد
پیش از این سال گذشته شهادتی علیه رابرتز اسمیت شنیده شد که او یک افغان مسن را کشته است.
سرباز سابق موضوع قتل را "دروغ مطلق" خواند. و سپس او به طور کلی شروع به انکار کرد که هنگام پاکسازی منطقه از وجود دشمن کسی در تونل پیدا.
با این حال سرباز بنام مستعار "شخص 41" در دادگاه اظهار داشت که وقتی می خواست دو ساختمان دیگر را در منطقه پاکسازی بازرسی کند، دید که رابرتز اسمیت یک افغان دیگر را از پاهایش می کشد، سپس سه یا پنج گلوله به او شلیک کرد.
خود رابرتز اسمیت اصرار داشت که به دشمن مشکوکی که با سلاح در گوشه ای می دوید شلیک کرد و همکار دوم فرد دیگری را کشت.
در حال حاضر بررسی قتل در محاکمه ادامه دارد.
پیش از این در مورد تحقیقات وزارت دفاع استرالیا در مورد اقدامات نیروهای ویژه این کشور در افغانستان در سال 2012 گزارش شده بود که در آن گفته می شود یک افغان اسیر شده را به دلیل نداشتن فضای کافی در هلیکوپتر آمریکایی شلیک کرده اند. مدتی بعد، گزارش هایی مبنی بر ایجاد یک تحت نام "حزب ارزش های استرالیا" توسط این مرد منتشر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала