وزیر خارجه ناروی: سفر طالبان به اسلو به معنای به رسمیت شناختن رژیم آنها نیست

© Abdul Qahar Balkhi twitterهیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد
هیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه ناروی می گوید که هیئت طالبان در ماه جنوری ازناروی بازدید کردند، اما این به معنای به رسمیت شناختن رژیم طالبان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، آنیکن هویتلفد، وزیر خارجه ناروی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان حزب پیشرفت گفت که نمایندگان طالبان (جنبش تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل) که هیئت آنها در ماه جنوری از ناروی بازدید کردند، می توانند از این سفر برای اهداف تبلیغاتی استفاده کنند، اما این به معنای به رسمیت شناختن رژیم طالبان نیست.
هیئت طالبان از 23 تا 25 جنوری از اسلو بازدید کرد و در آنجا با سیاستمداران افغانستان، فعالان مدنی و همچنین با دیپلمات های ناروی و تعدادی دیگر از کشورها گفتگو کردند.
وزیر خارجه ناروی می گوید: "این خطر وجود دارد که طالبان تلاش کنند از این دیدار برای اهداف تبلیغاتی استفاده کنند، اما جامعه جهانی متفق القول است که برای به رسمیت شناختن رسمی دولت موقت طالبان در افغانستان خیلی زود است."
به گفته او، نظام حکومتی در افغانستان باید از نظر قومی و سیاسی فراگیر باشد.
هیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
پول سفر طالبان با هواپیما را دولت ناروی پرداخت
او همچنان تاکید کرد که طالبان باید تمایل خود را برای احترام به تعهدات حقوق بشری افغانستان از جمله حق دختران و زنان برای تحصیل و کار در شرایط برابر نشان دهند.
علاوه بر این، طالبان باید اقدامات قانع کننده ای را برای جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به کانون تروریسم بین المللی نشان دهند.
هویتفلد افزود: "جلسات با متحدان ناروی و کشورهای هم پیمان مورد بحث قرار گرفته است. آنها علیه آن صحبتی نکرده اند و ما موافقیم که این شامل گام هایی برای به رسمیت شناختن نبوده و نیست."
علاوه بر این، او توضیح داد که هیچ یک از افرادی که از اسلو بازدید کردند در لیست بین المللی تحت تعقیب فعالیت های تروریستی قرار ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала