Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نادال پس از فتح گرنداسلم آسترالیا؛ قهرمان رقابتی شدم که فکر نمی‌کردم در آن اشتراک کنم

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر رافائل نادال
رافائل نادال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
عضو شوید
رافائل نادال پس از کسب عنوان قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد آسترالیا، گفت که هرگز تسلیم نمی‌شود و از باور و تلاش دست نمی‌کشد.
به گزارش اسپوتتیک، پس از ظهر امروز، دیدار نهایی تنیس آزاد استرالیا میان رافائل نادال و دنیل مدودف برگزار شد و در حالی که تنیسور روسی با نتیجه 2 بر 0 پیش بود، در پایان نادال به پیروزی 3 بر 2 رسید تا قهرمان این مسابقات شود.
نادال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
ورزش
لحظۀ بالا بردن جام قهرمانی تنیس آزاد آسترالیا توسط نادال + عکس/ویدیو
این 21ومین قهرمانی نادال بود و وی بالاتر از جوکوویچ و فدرر که 20 عنوان قهرمانی دارند، پُرافتخارترین ورزشکار این رشته لقب گرفت.
ستاره اسپانیایی پس از کسب عنوان قهرمانی، با خبرنگاران در مورد دشواری‌هایی که در مسیر رسیدن به این عنوان کشیده صحبت کرد و از حریفش تمجید کرد.
او گفت:" نمی‌توانم باور کنم که چطور مبارزه کردم. پس از تمامی اتفاق‌ها مبارزه کردم و توانستم روحیه خود را حفظ کنم، زیرا این یکی از مهمترین بازی‌های دوران حرفه‌ای من بود. دانیل عالی بود. من چند بار در سال‌های 2012 و 2017 در این موقعیت قرار گرفتم. به برد نزدیک بودم اما باختم. من با دانیل همدردی می‌کنم اما امروز پیروز از زمین بازی خارج شدم. باید می‌ جنگیدم و اکنون جام با من است."
نادال افزود:" خیلی خوشحالم. چطور به بازی برگشتم؟ بعد از دو ست خسته بودم. البته در ست دوم موقعیت‌هایی داشتم اما عصبی شدم. در پایان بازی هم این اتفاق برای من رخ داد. رویارویی با دانیل بسیار دشوار است. او بسیار باهوش و به دنبال راه‌حل‌های پویایی در بازی است. دانیل قهرمانی شگفت انگیز است و در آینده گرنداسلم‌های بیشتری را فتح خواهد کرد."
تنیسور اسپانیایی ادامه داد:" امروز من فقط تلاش کردم از باور کردن دست نکشم. من بارها اینجا با وجود برتری شکست خورده بودم. شاید امروز روزی بود که این روند باید متوقف می‌شد. امروز حتی زمانی که تقریبا همه چیز غیرممکن به نظر می‌رسید باور کردم و این کار را انجام دادم. اگر در پایان برنده نمی‌شدم خودم را نمی‌بخشیدم. در پایان مسابقه فکر کردم که همه چیز دوباره مثل 5 سال پیش اینجاست. امتیازم را از دست می‌دهم اما به مبارزه ادامه دادم. فکر کردم حریف می‌تواند مرا شکست دهد اما تسلیم نمی‌شوم. در پایان مسابقه عالی بازی کردم. احساس و خستگی ترکیبی دیوانه‌کننده هستند. حتی شما نمی‌دانید چه بگویید. برای من هیجان‌انگیز است. صادقانه بگویم یک ماه و نیم قبل نمی‌دانستم آیا به مسابقات استرالیا می‌رسم یا خیر. امروز کنار این جام ایستاده‌ام. از محبت همه و هواداران سپاسگزارم. شما عالی هستید."
این در حالی‌ است که نادال سال گذشته مصدومیت شدیدی را سپری کرد و حدود شش ماه از رقابت‌ها دور ماند و تا مدتی قبل از شروع اوپن استرالیا، حضورش در این مسابقات قطعی نشده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала