در قانون طالبان، زن آمر بوده نمی تواند؛ رییس و معاون صحت ‌عامه بدخشان برکنار شدند

© @https://twitter.comغرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
عضو شوید
منابع محلی در بدخشانمی‌گویند که در ادامه برکناری افراد مسلکی از ادارات دولتی، اکنون چهار داکتر متخصص و باتجربه به شمول رییس و معاون ریاست صحت عامه این ولایت برکنار و به جای آن‌ها افراد طالبان گماشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، یک منبع معتبر از ریاست صحت عامه بدخشان می گوید که نور خاوری، متخصص گوش و گلو که بیش از یک دهه به‌عنوان رییس صحت عامه این ولایت کار کرده بود، از این سمت برکنار و به جایش یک "قاری" گماشته شده است.
در همین حال نوریه مهربان، یکی از داکتران شفاخانه دولتی بدخشان گفت که داکتر نوشین‌گهر کریمی که در سمت معاونت صحت عامه این ولایت وظیفه اجرا می‌کرد، نیز منفک شده و به جایش یک فرد وابسته به طالبان گماشته شده است.
به گفته خانم مهربان، زمانی‌ که داکتر نوشین‌گهر به وزارت صحت عامه مراجعه می‌کند، به وی گفته می‌شود که در حکومت طالبان چنین قانونی وجود ندارد که زن آمر باشد و به همین دلیل شما از این سمت منفک شده‌اید.
نوریه مهربان یادآور شد که سیدفاروق، آمر بخش معافیت کتلوی ریاست صحت عامه بدخشان، نیز که بیش از ده سال تجربه در این بخش داشت، برکنار و به جایش یک پرستار بی‌تجربه به‌عنوان آمر این بخش گماشته شده است.
خانم مهربان خاطرنشان کرد، افرادی که به این سمت‌ها معرفی شده‌اند، هیچ‌گونه تجربه کاری در بخش صحت و یا مدیریت ندارند.
وی افزود که مسوولان وزارت صحت عامه حکومت سرپرست طالبان با این‌گونه تعیینات، تهداب بخش صحت را از بین می‌برند.
در همین حال معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت بدخشان، این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید که مسوولان حکومت محلی طالبان هیچ مسوول و داکتری را از شفاخانه ولایتی بدخشان برکنار نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала