پول سفر طالبان با هواپیما را دولت ناروی پرداخت

© Abdul Qahar Balkhi twitterهیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد
هیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
دولت ناروی برای سفر طالبان به اسلو یک هواپیمای شخصی را به قیمت 350 هزار یورو اجاره نمود.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی Norsk Telegrambyrå به نقل از وزارت خارجه ناروی اعلام کرده که دولت ناروی مبلغ 350 هزار یورو، پول سفر طالبان با هواپیما را با اجاره گرفتن یک هواپیمای شخصی پرداخت نموده است.
این نخستین سفر رسمی مقامات طالبان به اروپا پس از روی کار آمدن دوباره آنها در افغانستان است و هزینه سفر آنها را نیز دولت ناروی پرداخت کرده است.
در عین حال، بر اساس محاسبات اولیه، سازماندهی این سفراز جمله هزینه های امنیت، انتقال، هتل و مذاکرات برای خزانه داری ناروی حدود 700 هزار یورو هزینه در بر خواهد داشت که البته چنین مناسبتی اطلاع رسانی نمی تواند از چشم مخالفان دولت به دور بماند. اپوزیسیون - حزب پیشرفت که قبلاً ابتکار دولت را محکوم کرده بود، از نحوه مصرف پول مالیات دهندگان ابراز نارضایتی نموده است.
مبلغ هزینه های این سفر طالبان شبیه مبلغی است که غنی در یکی از سفرهای خود به خرج کرده بود - فقط پول آن نروژی نه، بلکه افغانی بوده است.
یکی از محورهای اصلی گفتگو با طالبان در اسلو، وضعیت حقوق بشر در افغانستان اعلام شده است.
آمریکا گفته است که "تشکیل یک نظام سیاسی که نماینده همگان باشد، حل بحران‌های انسانی و اقتصادی، نگرانی‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم و ​​حقوق بشر به‌ویژه درباره آموزش دختران و زنان" در افغانستان از جمله مسائلی خواهد بود که در دیدار با نمایندگان گروه اسلام‌گرای طالبان مطرح خواهد شد.
هنوز هیچ کشوری در جهان گروه طالبان را که بالفعل قدرت را در کابل در دست دارد، به رسمیت نشناخته است و وزیر امور خارجه ناروی تأکید کرده است که این گفت‌وگوها به معنی "مشروعیت دادن" یا "به رسمیت شناختن" طالبان نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала