عضو پیشین پارلمان پاکستان: افغان‌ها به پیش گرگ‌ها انداخته شده‌اند

© Photo / a_siabAfrasiab Khattak
Afrasiab Khattak
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
عضو شوید
افراسیاب ختک عضو پیشین پارلمان پاکستان به "ادعای بازداشت دو تن از فعالان حقوق زن افغانستان از سوی طالبان" واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، آقای ختک در توییتی نگاشته که ربوده شدن دو زن (تمنا پریانی و پروانه ابراهیم‌خیل) از سوی طالبان در کابل به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز نشان دهندۀ وحشی‌گری شبه نظامیان بی قانون در کشوری بدون قانون اساسی و نظام دولتی مبتنی بر قانون است".
وی افزوده که افغان‌ها به پیش گرگ‌ها انداخته شده‌اند. او همچنان اضافه نموده که سکوت سازمان ملل و جامعه جهانی مانند ناشنوایانی است که نمی‌شنوند.
حمله طالبان به زنان معترض در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
دستگیری دو تن از دختران معترض در شهر کابل از سوی جنگجویان گروه طالبان
موضوع "ربوده شدن بانوان معترض جاده‌های کابل" در حالی ‌واکنش داخلی و بیرونی را همراه شده که دیشب تمنا پریانی فعال حقوق زن با فرستادن نوار تصویری ادعا کرد که طالبان در پشت دروازه خانه‌اش ایستاده‌اند و می‌خواهند به زور وارد منزل‌اش شوند و به دنبال این سخنانش تلفون‌‌هایش نیز خاموش شد و هیچ اطلاعی در موردش نبود.
ساعات بعد یک منبع نزدیک به استخبارات طالبان گفت که تمنا پریانی به دستور مستقیم وزیر استخبارات آزاد شده است. اما امروز وزارت استخبارات طالبان با نشر خبرنامۀ تلویحأ به ادعای بازداشت فعالان حقوق زن پرداخته و نگاشته که این موضوع دروغ است و این ادعاها برای رفتن به غرب مطرح می‌شود. استخبارات طالبان به رسانه‌ها نیز خط و نشان کشیده و گفته که دیگر موضوعات که به باور آنها شایعه است، نشر نکنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала