خواست طالبان برای گشایش سفارت های خارجی در افغانستان

© Sputnikامیر خان متقی
امیر خان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان کشورهای جهان را به گشایش سفارت های خود و سرمایه گذاری در اقتصاد افغانستان فراخواند.
به گزارش اسپوتنیک، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان در جریان یک کنفرانس اقتصادی در افغانستان گفت: "ما از کشورهای سراسر جهان می خواهیم که سفارتخانه های خود را در اینجا بگشایند، سرمایه گذاری کنند؛ ما مسئولیت امنیت را بر عهده خواهیم گرفت." به عقیده وی، "طالبان" (گروه تحت تحریم سازمان ملل متحد به جهت فعالیت های تروریستی) با وجود "جنگ تبلیغاتی" که بیست سال علیه این جنبش بر پا بوده، توانسته است اعتماد بین المللی را افزایش دهد. متقی تصریح کرد که افغانستان پس از این بجای مرکز تصادم میان کشورها، مرکز تفاهم و نقطه وصل در عرصه اقتصاد می‌باشد.
وی همچنین معتقد است که "طالبان" در مدت کوتاهی توانستند اعتماد برخی کشورها را جلب کنند. امیرخان متقی همچنین تاکید کرد، آمریکا باید تمام تحریم‌های علیه افغانستان را لغو کند تا افغان ها بتوانند رو به جلو حرکت کنند.
ملا محمد‌حسن آخند، رئیس الوزرای طالبان در این کنفرانس گفت که مدعیان حقوق بشر با اعمال تحریم‌ها و مسدودیت‌ها، خود شان حقوق بشر را پامال می‌کنند.
این درحالی است که میشل بچلیت، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته از کشورهای جهان خواست که با وارد کردن فشار بیش تر بر طالبان، آنها را وادار کنند تا به حقوق بشر و زنان احترام بگذارند.
کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود که چشم‌پوشی از حقوق اساسی زنان و دختران، اقتصاد افغانستان را به طور گسترده دچار آسیب کرده‌است. افغانستان اکنون با یک "فاجعه بشری با ابعاد بی‌سابقه" مواجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала