آمریکا کمک های خود به افغانستان را از طریق سازمان های بشردوستانه افزایش میدهد

© REUTERS / Tom BrennerСоветник президента Джо Байдена по национальной безопасности Джейк Салливан
Советник президента Джо Байдена по национальной безопасности Джейк Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید که ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه با مجله فارین پالیسی بیان کرد: ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهد، اما میخواهد این کار را از طریق سازمان های مستقل و نه مستقیماً از طریق دولت جنبش افراطی طالبان که در این کشور به قدرت رسیده است، ادامه دهد.
وی افزود: "ما معتقدیم که قرار دادن منابع مالی در دست سازمان‌های مستقل و افرادی که قادر به ایجاد منابع طبیعی مواد غذایی، دارو و سایر کالاهای ضروری هستند، مسئولیت مهم ایالات متحده و کل جامعه بین‌المللی است و تلاش‌ها را تشدید خواهیم کرد و نقش خود را در این امر ایفا کنیم."
ساختمان کنگره  در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
نمایندگان کنگره آمریکا خواهان گزارش در مورد تجهیزات باقی مانده در افغانستان شدند
سالیوان تاکید کرد که ایالات متحده همچنان انتقال مستقیم وجوه به طالبان را غیرقابل قبول می داند زیرا این جنبش "گامی برای ایجاد یک دولت فراگیر و با احترام به حقوق بر نمی دارد."
دستیار رئیس جمهور آمریکا گفت: "ما معتقدیم که لازم است شاهد پیشرفت در این زمینه ها باشیم."
پس از آنکه آمریکا در بهار گذشته تصمیم به خروج نیروهای مسلح خود از این کشور گرفته، طالبان عملیات گسترده ای را برای برقراری کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست 2021، طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی از کشور فرار کرد. طالبان در 15 سپتامبر اعلام کرد که کنترل تمام خاک افغانستان را در دست دارد و در 7 سپتامبر ترکیب دولت موقت را اعلام کرد که مشروعیت آن هنوز از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала