رزمایش نظامی روسیه در تاجیکستان آغاز شد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие во время совместных антитеррористических учений коллективных сил быстрого реагирования государств-членов ОДКБ на полигоне "Халкайер" в Таджикистане
Военнослужащие во время совместных антитеррористических учений коллективных сил быстрого реагирования государств-членов ОДКБ на полигоне Халкайер в Таджикистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
رزمایش نیروهای روسیه در تاجیکستان با شرکت بیش از یکهزار نیروی نظامی روس در مناطق کوهستانی تاجیکستان آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکزی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: در این رزمایش تاکتیکی بیش از یکهزار نفر از نیروهای پایگاه 201 روسیه در تاجیکستان شرکت دارند.
رزمایش در میدان های نظامی متعلق به پایگاه 201 روسیه در مناطق سمبولی و لیور برگزار می شود و در جریان آن نیروهای شرکت کننده، اقدامات دفاعی، تهاجمی با استفاده از اطلاعات تجسسی و با پشتیبانی تسلیحات سنگین ازجمله توپخانه و هواپیما را تمرین می کنند.
قطعات پایگاه 201 روسیه همچنین از تسلیحات سبک و سنگین ازجمله سلاح های ضدتانک و خمپاره انداز تیراندازی خواهند کرد و تانک ها و توپ های متحرک و نفربرهای زرهی نیز به سوی اهداف تعیین شده شلیک می کنند.
روسیه پایگاه‌های نظامی در تاجیکستان و قرقیزستان دارد و وعده داده که از متحدان مسکو در آسیای میانه دربرابر هرگونه تهدید امنیتی از افغانستان دفاع خواهد کرد و در ماههای اخیر چند رزمایش در این منطقه برگزار کرده است.
روسیه در ماه آگست سال 2021 میلادی یک رزمایش مشترک را با نیروهای تاجیک و ازبک در نزدیکی مرز با افغانستان به پایان رسانده بود و پیش از آن نیز مانورهای کوچکتر روسیه – ازبک در امتداد مرز ازبکستان با افغانستان برگزار شده بود.
روسیه در ماههای اخیر با شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی چند رزمایش در تاجیکستان برای آمادگی نیروها برای مقابله با تهاجم احتمالی تروریست ها از اففانستان به این کشور آسیای مرکزی برگزار کرد که آخرین آن رزمایش با عنوان "تعامل 2021 " بود که اوایل ماه در تاجیکستان به پایان رسید.
در جریان رزمایش تعامل 2021، نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی برنامه سازماندهی و اجرای عملیات مشترک برای مهار درگیری مسلحانه مرزی در منطقه آسیای مرکزی را اجرا کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала