پاکستان برای افزایش نفوذ خود در افغانستان به همدردی تظاهر می‌کند

© Photo / AAMIR QURESHIИмран Хан
Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
یکی از رسانه های افغانستان با اظهار اینکه پاکستان برای افزایش نفوذ در این کشور به همدردی تظاهر می‌کند، افزود که دولت اسلام‌آباد از کمک به بخش‌هایی که افغانستان خواستار آن است خودداری می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل تسنیم، اظهارات عمران خان نخست وزیر پاکستان اخیراً در نشست با مقامات ارشد دولت این کشور برای پیشبرد امور افغانستان خواستار اعزام نیروهای متخصص به این کشور شده بود که واکنش تند سیاسیون افغان را در پی داشت. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در واکنش به این موضوع تصریح کرد: جوانان تحصیل‌کرده کافی برای کار در وزارت‌خانه‌ها وجود دارد و نیازی به نیروی انسانی خارجی نیست.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
تلاش عمران خان برای ارسال نیروی متخصص به افغانستان
نشریه پشتو زبان "دیلی مسیر" در این باره نوشت که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، پاکستان به طرق مختلف تلاش کرده تا نشان دهد که به کمک و حمایت از افغانستان متعهد است، اما در موضوعاتی که افغانستان خواستار آن است به این کشور کمک نمی‌کند و در مقابل از کمک به موضوعاتی می‌گوید که افغان‌ها خواستار کمک در آن رابطه نیستند.
نوشتار افزود: با به قدرت رسید طالبان، پاکستان تمام درهای خود را به روی افغان‌ها بست، صدور روادید را متوقف کرد و به کسانی که قبلاً روادید قانونی داشتند اجازه ورود به پاکستان را نداد. پاکستان همچنین درهای خود را به روی بیماران افغان بست و حتی برخی از بیماران در تورخم و اسپین بولدک جان باختند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала