واکنش متقی به اظهارات عمران خان در خصوص اعزام متخصصان پاکستانی به افغانستان

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه افغانستان در واکنش به گفته‌های نخست وزیر پاکستان مبنی بر فرستادن کادر‌های فنی آن کشور به افغانستان می‌گوید که افغانستان نیاز به کادر‌های خارجی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، در یک نوار ویدیویی که درشبکه‌های اجتماعی دست بدست می‌شود گفته:" افغانستان کادر‌ها و شخصیت‌های بسیار خوب و تحصیل کرده دارد و حکومت تا هنوز هیچ نوع خلایی احساس نکرده که آنرا با کادر‌های سایر کشور‌ها پر کند".

او گفته:" افغانستان درحال حاضر نیاز ندارد که از دیگر کشور‌های جهان کسی به اینجا بیاید و کار کند. البته که افغانستان مشکلات اقتصادی دارد و جهانیان باید در این خصوص با مردم ما کمک کنند."

گفتنی است که چند روز قبل دفتر صدراعظم پاکستان با نشر اعلامیه‌ی گفته بود که آقای خان هدایت داده که برای دفع بحران بشری در افغانستان به این کشور نیروی‌‌بشری واجد شرایط و تعلیم یافته در بخش‌های طب، تکنالوژی معلوماتی، محاسبه و مالی بفرستد و در این خصوص با کشورهای دوست همکاری دوجانبه را نیز ارزیابی کند".

نیویارک تایمز نیز نوشته است که طالبان با کمبود کارمندان مسلکی مواجه اند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
تلاش عمران خان برای ارسال نیروی متخصص به افغانستان
امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در واکنش شدید به این اظهارات صدر اعظم پاکستان گفته است که گماشتن کارمندان و کادر‌های پاکستانی در ادارات افغانستان به معنی "اشغال نیمه مستقیم" این کشور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала