قانون‌گذار آمریکایی: خروج ما از افغانستان نقطه ضعفی بود که روسیه را جسورتر ساخت

© AFP 2023 / Nicholas Kammعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از سوی مسکو، به عنوان نقطه ضعف تلقی شد و باعث شد تا اوضاع پیرامون اوکراین تشدید یابد.
مایکل مک کال عضوجمهوری خواه کنگره آمریکا روز یک‌شنبه، 25 جدی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN اظهار داشت: خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان عاملی بود که به روسیه اجازه داد سیاست خود را در قبال اوکراین تشدید کند.
مایکل مک‌کال، گفت خروج ایالات متحده آمریکا از افغانستان به عنوان نقطه ضعف ما از سوی مسکو تلقی شد.
او گفت که رهبران جهان از ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه گرفته تا کیم جونگ اون، رییس‌ جمهور کوریای شمالی و شی جین پینگ، رییس‌ جمهور چین "همه آن را به عنوان یک لحظه ضعف می‌دانند".
مک کال یکی منتقدان جدی خروج از افغانستان بود.
مک کال گفت: «همانطور که ریگان قبلا گفته بود، ما قدرت خود را نشان ندادیم، بلکه ضعف را نشان دادیم، که از نظر تاریخی، همیشه تجاوز را تحریک می کند».
مک‌کال که یکی از اعضای بلندپایه کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان آمریکا است، گفت که ایالات متحده پس از «لحظه ضعف" خود در سال گذشته، زمانی که رییس جمهور بایدن نیروهایش را از افغانستان خارج کرد و طالبان به سرعت کنترل کشور را به دست گرفتند، باید قدرت خود را نشان می‌داد.»
این عضو کنگره، گفت که راه حل جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین، بازدارنده‌گی است.
مک‌کال گفته است که "بازدارنده‌گی" قابل توجه را در مورد مساله اوکراین نمی‌بیند، اما تأکید کرده است که مواردی مانند تحریم‌ها باید روی میز گذاشته شود. او افزود که از وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آریکا خواسته است که در مذاکرات با روسیه، بیش‌تر در مورد فروش سلاح به اوکراین صحبت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала