Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مراسم گالا؛ بهترین‌های سال فیفا امشب مشخص می‌شوند

© AFP 2023 / Marco Bertorello Футболист Лионель Месси с трофеем на церемонии вручения наград ФИФА в Италии
Футболист Лионель Месси с трофеем на церемонии вручения наград ФИФА  в Италии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
پس از دریافت توپ طلای 2021 توسط مسی، حالا باید دید که این بازیکن می‌تواند د بست را هم از لواندوفسکی برباید.
به گزارش اسپوتنیک، خیلی ها در دنیای فوتبال معتقد بودند که مسی لایق توپ طلا نبوده چرا که بازیکن آرژانتینی هر چند که توانست در تیم ملی آرژانتین به قهرمانی کوپا آمریکا برسد اما در رده باشگاهی ناموفق بود.
در حقیقت مسی در بارسلونا در لالیگا و چمپیونزلیگ ناکام بود در حالی که در پی اس جی فعلا شروع خوبی در لیگ فرانسه نداشته و با گذشت 21 هفته از لیگ فرانسه فقط یک گل به ثمر رسانده است.
سال گذشته لواندوفسکی برنده شد اما مراسم توپ طلا برگزار نشد. امسال مسی توپ طلا را برده و خیلی ها منتظر مراسم امشب هستند و می خواهند ببینند که آیا در مراسم فیفا تصمیم جنجالی مراسم توپ طلا تکرار می شود و مسی به جایزه "بست" می رسد یا نه.
مسی، لواندوفسکی و محمد صلاح سه نامزد اصلی جایزه بهترین بازیکن سال هستند. از نظر آماری و تعداد جام مهاجم لهستانی از دو تای دیگر بالاتر است.
جایزه فرانس فوتبال با رای مستقیم خبرنگاران از هر کشور در سرتاسر جهان اهدا شد در حالی که جایزه "بست" با نظرسنجی از مربیان و کاپیتان های تیم های ملی، نماینده رسانه ای هر کشور و رای هواداران اهدا می شود.
در حقیقت روی کاغذ به نظر می رسد که جایزه "بست" کمی دموکراتیک تر از توپ طلا باشد. باید دید که آخرین جایزه فردی مربوط به سال 2021 نصیب چه کسی خواهد شد، مسی یا لواندوفسکی؟
در همین بهترین بازیکن زن از بین الکسیا پوتیاس، جنیفر هرموسو و سامانتا کر انتخاب خواهد شد.
پپ گواردیولا، توماس توخل و روبرتو مانچینی نیز در بخش بهترین مربی مرد سال رقابت خواهند کرد و بهترین مربی زنان نیز از بین اما هیز، لوییس کورتس و سارینا ویگمن برگزیده خواهد شد.
همچنین در بخش بهترین گل سال یا جایزه پوشکاش یکی از بین گل های مهدی طارمی، اریک لاملا و پاتریک شیک انتخاب خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала