پولیس قزاقستان: جنایتکاران 41 جسد را از سردخانه ها در جریان شورش در آلماتی دزدیدند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Полиция применила светошумовые гранаты и слезоточивый газ во время акции протеста против повышения цен на газ в Алма-Ате
Полиция применила светошумовые гранаты и слезоточивый газ во время акции протеста против повышения цен на газ в Алма-Ате - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
عضو شوید
رئیس اداره پولیس شهر آلماتی گفته است، که در روزهای شورش در آلماتی، جنایتکاران هفت یورش به سردخانه های شهر انجام دادند و از آنجا بیش از 40 جسد را ربودند.
به گزارش اسپوتنیک، کنات تایمردنوف رئیس اداره پولیس شهر آلماتی گفت: "کشته ها را نگذاشتند، زخمیان را با خود بردند، در این روزها هفت یورش به سردخانه ها انجام شد که در آن 41 جسد از کشته شدگان به سرقت رفت".
اعتراضات گسترده در قزاقستان در اولین روزهای سال 2022 آغاز شد - ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در غرب این کشور با افزایش دو برابری قیمت گاز مایع مخالفت کردند. پس از آن اعتراضات به شهرهای دیگر، از جمله آلماتی، پایتخت قدیمی و بزرگترین شهر جمهوری گسترش یافت: غارت در آنجا آغاز شد، ستیزه جویان به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات تا 19 جنوری در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند.
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
پایان ماموریت صلح بانان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان
طبق گزارش سازمان ملل، در جریان اعتراضات در قزاقستان، نزدیک به 1000 نفر زخمی شدند. به گفته وزارت امور داخله جمهوری، 17 مقام امنیتی قزاقستان کشته و بیش از 1.3 هزار نفر زخمی شدند. صبح روز 5 جنوری، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، دولت را برکنار کرد و ریاست شورای امنیت را بر عهده گرفت. توکایف در اولین نشست شورای امنیت تحت رهبری خود، وضعیت قزاقستان را تضعیف کننده یکپارچگی کشور توصیف کرد و گفت که از سازمان پیمان امنیت جمعی "برای غلبه بر تهدید تروریستی" درخواست کمک کرده است. شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی تصمیم به اعزام نیروهای حافظ صلح جمعی به قزاقستان برای عادی سازی اوضاع در این کشور گرفت. در 7 جنوری، توکایف گفت که تروریست ها، از جمله کسانی که از خارج وارد شده بودند، به مقاومت خود ادامه دادند و قول داد کسانی را که اسلحه خود را زمین نمی گذارند نابود کند. افزون بر این، رئیس جمهور خاطرنشان کرد، که تمام خواسته های شهروندان که در قالب های مسالمت آمیز بیان شده است، شنیده شده است. روز پنجشنبه، 13 جنوری، پایان موفقیت آمیز مأموریت سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام شد، اکنون نیروهای حافظ صلح از قزاقستان باز می گردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала