سردردی های که نشانه سرطان هستند

© Depositphotos.com / BelchonockДевушка с головной болью
Девушка с головной болью - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
برخی متخصصان می‌گویند که سردرد های که بصورت ناگهانی و هنگام خم شدن ایجاد می‌شود، می تواند یکی از علائم سرطان باشد.
به گزارش اسپوتنیک، متخصصان یکی از بزرگترین سازمان های خیریه بریتانیایی Macmillan Cancer Support نشانه های واضح سرطان را نام برده اند که فرد می تواند به سادگی با خم شدن آن را تشخیص دهد.
به گفته این متخصصان، اگرچه سردرد یکی از رایج ترین علائم تومورهای مغزی است، اما اکثر سردردها علل دیگری نیز دارند.
سردردهای مرتبط با تومورهای مغزی ثابت هستند و در شب یا صبح زود بدتر می شوند. آن ها اغلب به عنوان سردردهای کسل کننده و از نوع “فشاری” توصیف می شوند،
پزشکان می‌گویند، که علائم تومور، به عنوان یک قاعده، بسته به قسمت آسیب دیده بدن متفاوت است، این علائم با سرفه، عطسه یا فشار آوردن می توانند بدتر شوند. سردرد ناشی از تومور ممکن است در اوایل درمان به مسکن های بدون نسخه پاسخ دهد اما با گذشت زمان مقاومت بیشتری در برابر دارو ایجاد می کند.
در صورت تشخیص سرطان در هر قسمت از بدن و یا مواجه با سردردهای شدید، پزشک را در جریان قرار دهید. چرا که ممکن است سرطان به مغز متاستاز داده باشد.
در صورت عدم سابقه ابتلا به سرطان و ادامه دار شدن سردرد بیشتر از چند روز و چند هفته و عدم بهبودی، حتما باید به پزشک مراجعه شود.
ادامه دار شدن سردرد و عدم بهبودی با مصرف داروهای مسکن باید بررسی شود. کاهش وزن، بی حس شدن عضلات و کاهش میدان دید به همراه سردرد نیز باید بررسی شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала