نخست وزیر جدید قزاقستان تعیین شد

© @https://twitter.com نخست وزیر جدید قزاقستان تعیین شد
نخست وزیر جدید قزاقستان تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهور قزاقستان امروز سه شنبه با امضای حکمی، علیخان اسماعیلوف معاون اول نخست وزیر سابق را بعد از تائید پارلمان، به سمت نخست وزیری منصوب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، قاسم جومرت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، امروز سه شنبه با امضای حکمی، "علیخان اسماعیلوف" معاون اول نخست وزیر سابق را بعد از تائید پارلمان، به سمت نخست وزیری منصوب کرد.
این درحالی است که اسماعیلوف طی هفته گذشته نیز که قزاقستان درگیر ناآرامی بود، به عنوان نخست وزیر موقت، سرپرستی دولت را به عهده داشت.
همزمان، دفتر توکایف اعلام کرد که اوضاع در قزاقستان به طور کلی رو به ثبات است و بنابر اعلام کمیته امنیت ملی، در حال حاضر، گزارشی مبنی بر انجام اقدامات به شدت مخرب ثبت نشده است.
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2022
پوتین: سازمان پیمان امنیت جمعی مانعی برای تروریست های بین المللی در قزاقستان ایجاد کرد
این در حالی است که ماموریت اصلی نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی هم با موفقیت به پایان رسیده و تا دو روز دیگر خروج گروه های حافظ صلح این سازمان آغاز می‌شود. روند خروج این نیروها بیش از 10 روز طول نخواهد کشید.
قزاقستان از روز دوم جنوری با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شد که انتقاد به افزایش قیمت سوخت مصرفی خودروها نقطه آغاز آن بود. آنطور که گفته می‌شود برخی از گروه‌های تروریستی وابسته به بیگانگان، تلاش کردند تا با به سرقت بردن ماهیت مسالمت‌آمیز اعتراضات، ورق را به نفع تدارک کودتا و براندازی حکومت برگردانند که مداخله به موقع نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی مانع از تحقق این توطئه شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала