کاخ سفید روسیه را تهدید اصلی امنیت اروپا دانست

© Fotolia / AndreykrБелый дом в Вашингтоне
Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
عضو شوید
یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات ژنو با روسیه گفت که این کشور در دهه های گذشته منشأ "تهدید اصلی برای امنیت اروپا" بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه و ایالات متحده در روز دوشنبه آینده درنشستی دوجانبه در ژنو و سپس ملاقاتی در ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفتگوها را در مورد امنیت اروپا آغاز خواهند کرد.
همانطور که در واشنگتن گزارش شده است ، روز یکشنبه، بخش مقدماتی این مذاکرات انجام خواهد شد.
یک نماینده کاخ سفید در یک جلسه توجیهی گفت: "ما چیزی برای شناسایی از نگرانی‌های خود داریم. و این همان چیزی است از اهمیت حیاتی برخوردار است، زیرا همه کسانی که با تاریخ آشنا هستند می‌دانند که تهدید اصلی امنیت اروپا در چند دهه گذشته از سوی روسیه و نیروهای متحد آن بوده است".
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
بایدن بار دیگر روسیه را تهدید کرد
به گفته وی، روسیه دو بار به سرزمین‌های کشورهای همسایه حمله کرده و آنها را اشغال کرده، در انتخابات بی‌شماری از جمله انتخابات ما دخالت کرده، از سلاح‌های شیمیایی برای ترور استفاده کرده، توافق‌ های اساسی در زمینه کنترل تسلیحات مانند پیمان INF ( پیمان موشک های هسته ای میان برد) را نقض کرده است.
وی گفت، بنابراین هر گفتگوی جدی با روسیه در مورد امنیت اروپا باید به این موضوعات بپردازد که طبیعتاً در پیشنهادات روسیه منعکس نشده است.
این مقام کاخ سفید گفت: روسیه همه این اتهامات را رد می کند.
گفتنی است اواخر سال 2021، روسیه پیش نویس توافقنامه با ایالات متحده و با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو به ویژه از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به شرق، از نپیوستن اوکراین به ناتو و امتناع از ایجاد پایگاه های نظامی در جمهوری های سابق شوروی خواسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала