آخرین خبرها از قزاقستان/ وقوع تیراندازی در آلماتی

© REUTERS / Pavel MikheyevЛюди нападают на полицейский микроавтобус во время акции протеста против повышения стоимости на топливо в Алматы
Люди нападают на полицейский микроавтобус во время акции протеста против повышения стоимости на топливо в Алматы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
برخی گزارش ها از وقوع تیراندازی در میدان جمهوری در شهر آلماتی بزرگترین شهر قزاقستان در صبح امروز(پنج شنبه) خبر می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، صدها معترض و نیروهای پلیس، در سومین روز شروع اعتراضات در قزاقستان وارد میدان اصلی "آلماتی" بزرگترین شهر این کشور شده و با یکدیگر درگیر شده اند و درحالی که صدای شلیک گلوله از هر طرف شنیده می شود، رئیس جمهوری قزاقستان اعلام کرده که پایتخت را به هیچ عنوان ترک نخواهد کرد.
به گفته شاهدان صدای شلیک گلوله با نزدیک شدن نیروهای امنیتی به معترضان بامداد امروز در میدان اصلی "آلماتی" بزرگترین شهر این کشور شنیده شده است.
تلویزیون دولتی قزاقستان امروز اعلام کرد بانک مرکزی این کشور تصمیم گرفته تمامی موسسات مالی را به حالت تعلیق درآورد. اینترنت نیز در این کشور قطع شده است.
از سوی دیگر منابع خبری از قطع خدمات تلفن همراه و اینترنت در آلماتی خبر می دهند. همچنین رسانه ها اعلام کرده اند که بانک ها و بازارهای بورس در قزاقستان به صورت موقت تعطیل شده اند.
علاوه بر این پروزهای فرودگاه پایتخت قزاقستان نیز تاساعت 9 به وقت مسکو لغو شده است.
تمامی ساختمان های اداری درپایتخت قزاقستان تحت تدابیر شدید امنیتی است.
تظاهرات قزاقستان در پی افزایش شدید قیمت سوخت بویژه گاز آغاز شد و علی رغم موافقت مقامات این کشور با کاهش قیمت به سطح قبلی، اعتراضات آرام نشده بلکه بر شدت آن افزوده شده وبه دیگر مناطق نیز کشیده شده است. جایی که توقایف رئیس جمهوری این کشور را به برکناری دولت و اعلام وضعیت فوق العاده وادار کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала