هند: طالبان توانایی مبارزه با کشت مواد مخدر را ندارند

© وزارت داخله پاکسازی 200 جریب زمین از وجود کشت کوکنار در دو ولایت افغانستان
پاکسازی 200 جریب زمین از وجود کشت کوکنار در دو ولایت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
یک مقام هندی گفته که طالبان توانایی مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر را ندارند. او از انتقال مواد مخدر به سوی هند ابراز نگرانی کرده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، اس‌.ان‌. پرادان، رئیس اداره مبارزه با قاچاق در هند به نشریه مالی نیکی می‌گوید که از راه افتادن موج موادمخدر به سوی هند نگران است.
وی گفته است که طالبان توانایی مبارزه با کشت و تولید موادمخدر را ندارند و با وخیم شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی افغانستان، زمینه قاچاق بیشتر این مواد فراهم می‌شود.
پرادان با اشاره به آمار رسمی گفت که هند به علت داشتن 7 میلیون معتاد، بازار جذابی برای موادمخدر افغانستان است که از طریق پاکستان به این کشور انتقال داده می‌شود.
به گفته او، ماده مخدر شیشه که تولید آن در افغانستان گسترش یافته است، همپا با هیروئین توسط گروه‌های جنایتکار در پاکستان از طریق زمین و دریا به هند، سریلانکا و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا قاچاق می‌شود.
این در حالیست که پیش از این، مقامات طالبان گفته بودند که برنامه جدی با معتادان مواد مخدر و کشت این مواد دارند.
عقیل‌جان عزام، معاون سخنگوی وزارت کشور طالبان چندی قبل در گفتگو با رسانه ها بیان کرده بود که مبارزه با مواد مخدر ادامه خواهد داشت و اجازه مصرف، کشت و تجارت مواد مخدر را نخواهیم داد.
   تحریم طالبان باعث افزایش کشت کوکنار در افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
افزایش کشت کوکنار در افغانستان
حافظ نور احمد سعید، سخنگوی طالبان در قندهار نیز با تاکید بر اینکه تلاش دارند از کشت خشخاش و کنف جلوگیری کنند، گفته بود که طالبان به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کند تا جایگزین های پردرآمد برای کشت خشخاش بیابند. اما به دلیل مشکلات اقتصادی، کشاورزان مجبور به کشت خشخاش هستند.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در نوامبر 2021، افزایش قیمت ها در سال های گذشته به دلیل کاهش تولید تریاک بود این در حالی است که تولید تریاک در سال 2021 نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.
با این حال، بحران اقتصادی که با قطع کمک‌های بین‌المللی پس از طالبان عمیق‌تر شده، بسیاری از مردم را به فعالیت در این زمینه سوق داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала