سخنرانی رئیس جمهور قزاقستان خطاب به ملت‌اش

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر Избранный президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев на церемонии принесения присяги народу Казахстана во время вступления в должность президента на совместном заседании палат парламента Республики Казахстан во Дворце независимости
Избранный президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев на церемонии принесения присяги народу Казахстана во время вступления в должность президента на совместном заседании палат парламента Республики Казахстан во Дворце независимости - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
قاسم توکایف رئیس جمهور قزاقستان گفت که از امروز رئیس شورای امنیت این کشو است و تصامیم مهم را اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال informburo.kz، ، قاسم توکایف رئیس جمهور قزاقستان خطاب به ملت کشورش گفت: "از امروز به بعد من ریاست شورای امنیت قزاقستان را بر عهده دارم. با وجود هر مشکلی، همراه با مردمش در پایتخت می‌مانم."
پیش از این، اولین رئیس جمهور قزاقستان، نورسلطان نظربایف، به عنوان رئیس مادام العمر شورای امنیت فعالیت می کرد. توکایف اظهار داشت که با تلاش زیاد وی در پست رئیس شورای امنیت عمل خواهد کرد. او همچنین اظهار داشت که با وجود هر مشکلی، همراه با مردمش در پایتخت می‌ماند.
تصویب موافقتنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در پارلمان قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
اقامتگاه رئیس جمهور قزاقستان تحت اشغال معترضان قرار گرفت
رئیس جمهور قزاقستان طی سخنرانی خود گفت که او معتقد است "توطئه کنندگان با انگیزه مالی" پشت اعتراضات در این کشور هستند.
او گفت: "توجه مقامات به سطح بالای سازماندهی عناصر آشوب گر جلب می شود. این نشان دهنده برنامه ریزی دقیق اقدامات توطئه گران است که انگیزه مالی دارند." در روزهای ابتدایی سال 2022، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند. قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان، دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی برای بررسی وضعیت را داد. او در جولای سال جاری اعلام کرد که آماده است خواسته های اصلی معترضان را برآورده کند و قیمت بنزین را کاهش دهد.
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
رییس جمهور قزاقستان استعفای دولت این کشور را پذیرفت
اما اعتراضات به شهرهای دیگر هم کشیده شد. در آلماتی بزرگترین شهر قزاقستان، در شامگاه 4 جولای و در شب 5 جولای، معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند، پولیس از گاز و نارنجک های فلش بنگ استفاده کرد. توقایف از مردم خواست احتیاط نشان دهند و تسلیم تحریکات داخلی و خارجی نشوند. وی خاطرنشان کرد که تماس ها برای حمله به دفاتر غیرنظامی و نظامی غیرقانونی است. به گفته وی، قدرت سقوط نخواهد کرد، اما کشور نیاز به درگیری ندارد، بلکه به اعتماد متقابل و گفتگو نیاز دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала