صالح: پاکستان خود دست پرورده استعمار است

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
معاون پیشین رئیس جمهور فراری افغانستان می نویسد که دسترسی مردم به اینترنت و گوگل بخودی خود خواب سردسته های طالب را آشفته ساخته است
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است که گرفتن مشروعیت از خواب و رویای دروغین بخاطر تحریف اذهان و سرکوب اعتراض یکی از کهنه ترین روش های جنگ روانی استعمار کهن است.
آقای صالح تاکید دارد: "کشور پاکستان که خود دست پرورده استعمار است این روش های استعمار کهن را در افغانستان گاهی خوب تطبیق کرده است که یکی هم همین رویا گرایی و خواب برای تسلط استبداد و حاکمیت غیر مردمی است".
به باور وی این روش به اساس خرافات باوری و نا فهمی جامعه طرح میگردد. احتمالا این روش در بخشی از جامعه تاثیر گذار باشد ولی برای اکثریت مردم افغانستان نوعی از شعبده بازی است.
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2021
صالح: برای طالبان سیاست خارجی را قریشی و افغانستان‌شناسی را عمران خان تعیین و تعریف می‌کند
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان می افزاید که دسترسی شهروندان کشورش به اینترنت و گوگل بخودی خود خواب سردسته های طالب را آشفته ساخته است.
او گفت: " باور به اینکه در رویای ملامحمد حسن پیامبرگرامی اسلام محمد مصطفی (ص) بیاید و به وی بگوید که ظلم را بیشتر بکن و اعتراض را سخت تر سرکوب بکن توهین به شعور چهل ملیون انسان است و در تضاد مستقیم با آموزه های واقعی دین است. شاید طالبان خواب های زیاد ببینند که در آن مورد خشم ملت قرار گرفته و نابود میشوند. این بخش اش منطقی به نظر میرسد".
قابل ذکر است که یک فایل صوتی منتسب به ملا محمد حسن آخوند رئیس الوزرای طالبان در فضای مجازی و توسط برخی رسانه ها منتشر شده که در آن او با گریه می گوید چندین شب است که پیامبر اسلام را در خواب می بیند که خدا و پیامبر از امت مسلمان ناراضی می باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала