استانکزی: در دنیا دو ابر قدرت وجود دارند؛ اول آمریکا، دوم طالبان

© Photo / Twitter account of Inamullah Samanganiعباس استانکزی
عباس استانکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2021
عضو شوید
معین سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، در نشستی در ولایت لوگر، گفته است که به جنرالان آمریکایی توصیه کرده‌اند که در سطح دنیا دو ابر قدرت وجود دارند؛ اول آمریکا و دوم طالبان.
به گزارش اسپوتنیک، شیرمحمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، که روز گذشته (دوشنبه، ششم جدی) به مناسبت ورود نیروهای شوروی به افغانستان در لوگر سخن می‌زد، گفته است که شکست را نه تنها انگلیس و شوروی در افغانستان تجربه کردند، بلکه آمریکا با 52 کشور نیز از افغانستان شکست خورده‌اند.
وی افزود که در حال حاضر افغانستان با مشکل اقتصادی و سیاسی رو برو است و تمام مردم باید در حل این چالش‌ها با هم کار کنند. نباید دیگر به نیروهای خارجی فرصت داده شود تا در افغانستان برگردند.
‌استانکزی گفت: آمریکایی‌ها ر سال 2001 با غرور، ظلم و ستم بالای مردم افغانستان حمله کردند، 52 کشور دیگر هم در این جنگ سهم گرفتند، از پیش‌رفته ترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی استفاده کردند، اما نتیجه‌ی شان را دیدند.
در همین حال، انس حقانی، عضو هیأت مذاکره‌کننده طالبان در قطر، گفته است: "هیچ نظام ظالم و زورگوی باقی نمی‌ماند." او از مسوولان طالبان خواسته است تا جلو ظلم و زورگویی را بگیرند و به کارمندان نظام قبلی نیز به چشم حقارت نبینند.
حقانی تأکید کرده است که در کنار کارمندان نظام قبلی، آنان سعی کنند خصومت‌های گذشته را از بین ببرند و بالای شخصیت‌های علمی کشور بیش‌تر تمرکز کنند.
این مقام طالبان تصریح کرده که تمرکز آنان بالای افراد کارفهم و شایسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала