چینائی ها ایلان ماسک را انتقاد کردند

© Photo / spacecorp.ruروسیه برای ایران ماهواره ی سنجش از راه دور زمین می سازد
روسیه برای ایران ماهواره ی سنجش از راه دور زمین می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
عضو شوید
به اساس اسناد که چین در اوایل این ماه به آژانس فضایی سازمان ملل ارائه کرد، اقمارمصنوعی Starlink Internet Services، بخشی از شرکت هوا-فضای اسپیس ایکس ماسک، در 1 جون و 21 اکتوبر دو "برخورد نزدیک" با استیشن فضایی چین داشتند.
به گزارش اسپوتنیک، رویتر می نویسد که شهروندان چینایی روز دوشنبه پس از شکایت چین مبنی بر اینکه استیشن فضایی این کشور مجبور شده است برای جلوگیری از برخورد با ماهواره‌ های که توسط برنامه استارلینک ماسک پرتاب شده‌اند، اقداماتی طفره‌ آمیز انجام دهد، علیه جاه‌ طلبی‌ های فضایی میلیاردر تسلا ایلان ماسک، به شدت انتقاد کردند.
چین در سندی که در وب‌ سایت دفتر امور فضایی سازمان ملل منتشر شد، گفت: به دلایل ایمنی، استیشن فضائی چین کنترل پیشگیری از برخورد را اجرا کرد. شکایات به طور مستقل تأیید نشده اند. اسپیس اکس فورا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
میدان فضایی وستوچنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2016
دانشمندان: قمر مصنوعی «آئیست – 2 دی» میتواند از مدار اعماق زمین را مشاهده کند
روز دوشنبه در پستی در پلتفرم میکروبلاگینگ Weibo چین مانند توییتر، یکی از کاربران گفت که قمر مصنوعی استارلینک "فقط انبوهی از زباله‌ های فضایی" هستند، در حالی که کاربر دیگری آنها را "تسلیحات جنگ فضایی امریکایی" توصیف کرد، با وجود نزدیک به 30000 ماهواره و دیگر زباله‌هایی که گمان می‌رود به دور سیاره می‌چرخند، دانشمندان از دولت‌ها خواسته‌اند تا گزارشات خود را برای کاهش خطر برخوردهای فضایی فاجعه‌ بار به اشتراک بگذارند.
اسپیس ایکس به تنهایی نزدیک به 1900 ماهواره را برای سرویس دهی به شبکه پهن باند استارلینک خود مستقر کرده است و در حال برنامه ریزی بیشتر است.
یکی از کاربرانی که تحت نام چن هایینگ در Weibo پست کرده است، گفت: خطرات ماهواره های استارلینک به تدریج آشکار می شود، کل نژاد بشر هزینه فعالیت های تجاری خود را پرداخت می کند. آژانس فضایی ایالات متحده ناسا مجبور شد به طور ناگهانی یک راهپیمایی فضایی را در پایان نوامبر به دلیل خطرات ناشی از زباله های فضایی لغو کند.
پرتاب راکت پروتون - ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2015
راکت پروتون – ام برای اولین بار بعد از خرابی ماه می قمر مصنوعی را به مدار رساند
ماسک در پاسخ به این سوال که برخی از مدارهای ماهواره استارلینک برای کاهش احتمال برخورد تنظیم شده اند، توییت کرد: چین ساخت ایستگاه فضایی را در اپریل با پرتاب تیان هه، بزرگترین ماژول از سه ماژول خود، آغاز کرد. انتظار می رود این ایستگاه پس از چهار ماموریت خدمه تا پایان سال 2022 تکمیل شود.
ماسک به چهره‌ ای شناخته شده در چین تبدیل شده است، اگرچه تجارت موترهای تیزرفتار الکتریکی تسلا تحت نظارت فزاینده‌ ای از سوی تنظیم‌ کننده‌ ها قرار گرفته است، به‌ ویژه پس از اینکه مشتری در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل در اعتراض به خدمات ضعیف مشتریان از بالای موتر تسلا بالا رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала