کشته و زخمی شدن بیست طالب در پنجشیر

© Photo / Facebook account of Sibghatullah Ahmadiصبغت الله احمدی
صبغت الله احمدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2021
عضو شوید
او در صفحه توییترش نگاشته است: "روز شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ نیز در رویدادی دیگر در ساحه‌ی" فراج " پنجشیر یک تفنگ‌دار دیگر طالب کشته و یک تن دیگر آنان زخم برداشتند".
به گزارش اسپوتنیک، صبغت الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان می گوید که ساعت هشت شب، از اثر یک کمین بسیار پیچیده در زیر " تپه‌ی سالار شهدا" در پنجشیر هشت تفنگ‌دار طالب کشته و چهارده تن دیگرشان زخمی شدند.
او در صفحه توییترش نگاشته است: "روز شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ نیز در رویدادی دیگر در ساحه‌ی" فراج " پنجشیر یک تفنگ‌دار دیگر طالب کشته و یک تن دیگر آنان زخم برداشتند".
به گفته وی در یک کمین موفقانه‌ی دیگر در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۹، دوشنبه ساعت هفت شب در منطقه‌ی " شباشک " بادغیس شش طالب کشته و یازده تن دیگر شان سخت مجروح شدند.
آقای احمدی می افزاید که در رویداد های گوناگون در " اندراب‌ها " نیز یازده تن از جنگ‌‌جویان طالبان کشته و سیزده فرد دیگرشان زخمی شدند؛ همچنان در" خوست‌ها " نیز هفت تن از طالبان کشته و شش تن دیگر شان زخم برداشتند و از اثر یک کمین پیروزمندانه‌ی دیگر در کندز هم سه تفنگ‌دار طالب کشته شده اند.
در ادامه نوشته او آمده است: "در همین حال سه شنبه۱۴۰۰/۰۹/۳۰ از اثر یک کمین در دره‌ی " جوزوگون فیض آباد " بدخشان سه تن از تفنگ‌داران طالبان کشته شده اند".
سخنگوی جبهه مقاومت تاکید دارد که در نُه روز گذشته در ولایت سمنگان وولسوالی‌های دایمیرداد و بهسود در میدان وردک، کابل، تخار، غور، فراه، کاپیسا، لغمان، ننگرهار، کنرها، نورستان، سرِپل، بلخ، پروان، جوزجان، فاریاب، هرات و غزنی نیز سی و چهار تن از کشته و پنجاه و دو تن دیگرشان از دورِ فعالیت‌های خراب‌کارانه خارج شدند.
او شمار کشته شدگان جبهه مقاومت ملی افغانستان را نیز هفت نفر اعلام می کند.
قابل ذکر است که گروه طالبان تاکنون در خصوص چیزی نگفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала