شکردخت جعفری دومین اختراعش را درباره پرتو درمانی سرطان ثبت کرد

© Shakardokht Jafari facebookشکردخت جعفری دومین اختراعش را درباره پرتو درمانی سرطان ثبت کرد
شکردخت جعفری دومین اختراعش را درباره پرتو درمانی سرطان ثبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
مخترع افغانستانی در بریتانیا دومین اختراع خود را به عنوان اندازه گیری سه بعدی دوز اشعه برای درمان سرطان در "اتحادیه اروپا به ثبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، شکردخت جعفری؛ مخترع افغانستانی در بریتانیا دومین اختراع خود را به عنوان اندازه گیری سه بعدی دوز اشعه برای درمان سرطان در "اتحادیه اروپا به ثبت کرد.
او در گفتگویی گفته است، که این اختراع سیستم سه بعدی دوزسنجی است که در داخل بدن بیمار سرطانی قرار داده می‌شود، وقتی بیمار تحت درمان رادیوتراپی قرار می‌گیرد، مقدار دقیق تشعشع دریافتی بدن بیمار را ثبت می‌کند و پزشکان معالج با خوانش آن، سنجش میزان اشعه دریافتی بدن بیمار را در می‌یابند.
او افزوذ، که این اختراع در ادامه کار قبلی او است.
او دو سال پیش نیز اختراع دستگاه "دوزسنج" ثبت تششعات پرتو درمانی سرطان را در بریتانیا ثبت کرده بود. با استفاده از این دوزسنج که با استفاده از مهره‌های ساده شیشه‌ای ساخته، می‌توان میزان اشعه‌ای را که بیماران سرطانی در زمان رادیوتراپی دریافت می‌کنند، با دقت بسیار بالا و در بازه زمانی مناسب اندازه‌گیری کرد.
مسئولان مرکز تحقیقات دانشگاه ساری در جنوب لندن گفته بودند، که طرح خانم جعفری در زمینه پرتو درمانی براساس تحقیقات پروفسور دیوید برادلی (David Bradly) انجام شده که در آن از فایبرهای شیشه‌ای استفاده می‌شد. ولی انجام این روش در محیط کلینیکی عملی نبود.
او گفت که سه سال پیش برای ثبت آن اقدام کرده که به تازگی در اروپا ثبت شده است.
او افزود، که این دستگاه در درمانگاه هایی امتحان شده است از جمله در تهران بر روی ۳۵ بیمار استفاده کردیم و در بریتانیا نیز در بیمارستان کوینز الکساندرا روی ۳۰ بیمار امتحان شده است.
او گفت که نتایج اولیه استفاده از این دستگاه “عالی” بوده است.
این مخترع می‌گوید گام بعدی، تولید صنعتی و عرضه به بازار است.
پرتو درمانی برای درمان دانه‌های سرطانی استفاده می‌شود. بعد از عمل جراحی، ممکن است سلول‌هایی سرطانی در محل باقی مانده باشند که با پرتو درمانی موضعی از بین برده می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала