Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گفت‌وگوی کامل آنچلوتی با آس؛ از تمجید زوج خط حمله تا تقابل دشوار با پی‌اس‌جی + عکس

© AFP 2023 / JAVIER SORIANO / FILESCarlo Ancelotti
Carlo Ancelotti  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
عضو شوید
کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید، در گفت‌وگو با نشریه آس، در موارد مختلف صحبت کرد و حرف‌های جالبی در مورد نخستین‌ ماه‌های حضورش در دومین دورۀ کاری‌اش در مادرید به زبان آورد.
به گزارش اسپوتنیک، کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی، در آغاز فصل برای بار دوم مسئولیت هدایت رئال مادرید به عهده گرفت و جانشین زیدان شد. این مربی باتجربه که در دور نخست حضورش در این تیم موفق به کسب افتخارات بزرگی شده بود، در آن زمان اعلام کرد که به دنبال تکرار این موفقیت‌ها است و تا اینجای کار نشان داده که در مسیر درستی قرار دارد.
تیم کارلو آنچلوتی در حال حاضر با 46 امتیاز صدرنشین بی‌ چون‌وچرای لالیگا است و به عنوان صدرنشین گروه خودش به دور یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده و حریف پاریسن‌جرمن در این مرحله شده است.
کارلتو که سال 2021 را با پیروزی به پایان رساند، امروز با نشریه‌ آس گفت‌وگوی مفصلی انجام داده و در مورد نخستین‌ ماه‌های حضورش در دومین دورۀ کاری‌اش در مادرید حرف‌های جالبی زبان آورد است.
سرمربی رئال در این گفت‌وگو به پرسش‌های زیر پاسخ داد.
دومین تجربه‌ات در رئال؟
آنچلوتی:" شاید تجربه من در این همه سال مهم بوده و می‌دانم که چطور به بازیکنانم اعتماد به نفس بدهم. رئال مادرید ترکیبی باکیفیت دارد و مربی باید بتواند به آنها اعتماد به نفس بدهد. نقش کادر فنی نیز در مورد تعادل میان جوان ها و باتجربه ها مهم است و از این حیث نیز موفق هستیم اما رئال مادرید یک تیم منسجم بوده است. در حقیقت روزهای خوبی سپری می‌کنیم و امیدوارم همین‌گونه ادامه یابد."
صدرنشینی مقتدرانه؟
آنچلوتی:" درست است که امسال نتایج بهتری گرفتیم اما تیم از فصل گذشته شکل گرفت. تیم در فصل قبل تا پایان جنگید. بازیکنان جامی نبردند اما رقابت کردند و برای قهرمانی لالیگا نزدیک بودند که کرونا کار را برای همه سخت کرده بود."
وعده قهرمانی به هواداران؟
آنچلوتی:" وعده قهرمانی زیاد مهم نیست اما سعی می کنیم که مثل همیشه وعده بدهیم که رئال مادرید تا پایان در همه تورنمنت‌ها و در هر بازی بجنگد. در مرحله اول فصل کمی اشتباه کردیم. فقط دو شکست داشتیم: مقابل اسپانیول در لالیگا و مقابل شریف در چمپیونزلیگ اما دوره‌ای بود که بازیکنانی نظیر مودریچ و کروس را نداشتیم. اما وقتی که هر دو برگشتند دیدیم که تیم هویت بسیار مشخصی دارد."
نقش بازیکنان چون مودریچ در درخشش خط میانی؟
آنچلوتی:" بی تردید همه بازیکنان نقش دارند. لوکا و همه بازیکنان کنونی در طول دوران فوتبالشان خیلی از خودشان مراقبت می کنند. تمرینات، تغذیه، مراقبت بدنی و … هم چیز نقش دارد. این در بازیکنان کنونی مهم است. بازیکنانی که می توانند به سن مودریچ، رونالدو و ایبرا برسند، شایستگی‌های بزرگی دارند چرا که خیلی حرفه ای هستند."
ادامه حضور کروس، بنزما و مودریچ در رئال؟
آنچلوتی:" بله مطمئنم که همین طور است چرا که هر روز تلاش می کنند و بسیار حرفه ای هستند. می توانند تا 40 سالگی در بالاترین سطح رقابت کنند. این برای یک مهاجم خیلی مشکل‌تر است چرا که خستگی بیشتر از هافبک‌ها حس می‌کنند اما فکر میکنم که می توانند این کار را انجام بدهند."
بهترین خط هافبک دنیا را دارید؟
آنچلوتی:" بله همین نظر را دارم. کروس، کاسمیرو و مودریچ بهترین خط هافبک حال حاضر دنیا را تشکیل می‌دهند. شاید کلاسیک‌ترین هافبک‌ها آن‌هایی باشند که بین دو محوطه جریمه می‌دوند اما کروس و کاسمیرو تجربه و فوتبال بی‌نظیری دارند. ترکیب خوبی را با هم تشکیل داده اند و وقتی کنار هم باشند، هیچ کسی را نمی‌تواند با آنها مقایسه کرد."
بنزما بهترین مهاجم فعلی دنیای فوتبال است؟
آنچلوتی:" فکر می‌کنم همین طور باشد. در حال حاضر فوتبال با کیفیتی ارائه می‌دهد و از نظر گلزنی ثبات دارد. به اندازه رونالدو و هالند گل می‌زند. بنزما بازیکنی است که تفاوت ایجاد می‌کند. دیدیم که مقابل بیلبائو چه کار کرد و در مدت کمی دو گل زد. فرم بی نظیری دارد."
پیشرفت وینیسیوس؟
آنچلوتی:" قطعا پیشرفت کرده است. وینیسیوس خیلی بهتر شده چرا که عجله کمتری نسبت به قبل دارد. او از نظر مکث در لحظات مهم تغییر کرده است. مهم این است که یک بازیکن بتواند کارهای مشکل را آسان کند چرا که کارهای آسان به نتیجه می‌رسد. وینیسیوس می دانست که کارهای مشکل را چگونه به سرانجام برساند و در کارهای آسان دچار اشتباه می شد. حالا مدت بیشتری روی حرکات آسان وقت می گذارد و خوب کار کرده است اما مهم این است که در کارهای مشکل همیشه تلاشش را می کرد و همیشه موفق می‌شد. قطعا می تواند بهتر شود. وینیسیوس سرعت و دید بی‌نظیری دارد. هرگز بازیکنی را با کیفیت دریبل زنی او ندیده بودم اما هنوز می‌تواند بهتر شود و به طور مثال در بازی بدون توپ، حمله با فضاها یا شوت بهتر شود و بهتر عمل کند."
تکرار قرعه‌کشی لیگ قهرمانان؟
آنچلوتی:" تاسف بار بود. اشتباه بسیار باهوشی بود اما یک اشتباه بود و دیگر چیزی نمی‌توان گفت. حالا به تقابل با پی‌اس‌جی فکر می‌کنیم. هدف این است که با روحیه ای مشابه قبل از ابتلای بازیکنان به کرونا به آن بازی برسیم. می خواهم بدون مصدوم و بدون مبتلا به آن بازی برسیم."
انتظارات از رئال در چمپیونزلیگ؟
آنچلوتی:" رئال مادرید تا آخرین لحظه رقابت خواهد کرد. برای چمپیونزلیگ امسال نمی‌توان شانس تیم را بیشتر دانست. تیم هایی نظیر بایرن، لیورپول و پی‌اس‌جی نیز خوب کار می‌کنند اما رئال مادرید هم همین طور است. اتلتیکو مادرید نیز در چنین بازی‌هایی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. تیم‌های اسپانیایی در مسابقات اروپایی خواهند جنگید چرا که فوتبال خوبی ارائه می دهند."
قهرمانی در نیم فصل لالیگا؟
آنچلوتی:" برتری جزئی داریم و البته رقبایی نظیر اتلتیکو و بارسا خیلی دور هستند. اما سویا زیاد دور نیست. لالیگا تورنمنت بسیار مشکلی است چرا که هرگز نمی‌توان گفت که بازی آسانی وجود دارد. تیم‌های خوب زیادی وجود دارند و فوتبال خوبی می‌بینیم. همه تیم ها کیفیت بازی خوبی دارند."
هالند و امباپه در برنابئوی جدید؟
آنچلوتی:" ريال قطعا دوست دارم این اتفاق رخ بدهد اما آینده این تیم از قبل نوشته شده است. نمی‌دانم که این بازیکنان چه کار خواهند کرد و امیدوارم که مربی رئال در برنابئوی جدید همین مربی کنونی‌اش باشد. اما فرقی ندارد چرا که آینده رئال با تیم کنونی و جوان هایی که در راه هستند، نوشته شده است. تردیدی نیست که رئال تا سالها در بهترین سطح می جنگد."
خریدهای زمستانی؟
آنچلوتی:" نه در زمستان درخواست خریدی ندارم. اما برای همه دنیا برای سال جدید آرزوهایی دارم: کرونا به اتمام برسد و بتوانیم در آینده با سلامتی کنار هم باشیم. کریسمس خیلی مبارک و آرزوی بهترین ها برای سال نو برای همه رئالی‌ها."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала