Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

زورف؛ "رقابت سه نفره تنیس در جهان شکل می‌گیرد"

© AP Photo / Lee Jin-manオーストリアのドミニク・ティエム選手
オーストリアのドミニク・ティエム選手 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
عضو شوید
الکساندر زورف مطمئن است که به نواک جوکوویچ و دانیل مدودف خواهد پیوست تا سه تیم بزرگ را تشکیل دهند.
به گزارش اسپوتنیک؛ با توجه به این‌که راجر فدرر 40 ساله هنوز پس از عمل جراحی زانو در حال نقاهت است و رافائل نادال در مراحل اولیه بازگشت از آسیب دیدگی پا قرار دارد، الکساندر زورف ستاره آلمانی معتقد است که دوران جدیدی از تنیس در حال شکل گیری است.
جوکوویچ سه عنوان از قهرمانی‌های گرند اسلم سال را به دست آورد، اما رقبای قدیمی او فدرر و نادال نتوانستند به مجموعه‌های خود اضافه کنند و هر سه نفر حالا 20 عنوان گرند اسلم دارند.
مدودف به رویاهای جوکوویچ برای یک گرند اسلم تقویمی برای برنده شدن در فینال آزاد آمریکا پایان داد، در حالی‌که زورف امسال به دو نیمه نهایی مهم نیز رسید.
زورف آلمانی نیز در المپیک توکیو طلا گرفت و سپس سال را با کسب عنوان فینال ATP برای دومین بار به پایان رساند.

زورف به پادکست Das Gelbe vom Ball از Eurosport آلمان گفت: "فکر می‌کنم سال آینده می‌تواند بسیار شبیه به شش ماه گذشته از امسال باشد. قبلا همیشه در مورد نادال، فدرر و جوکوویچ صحبت می‌شد که برنده عناوین بزرگ المپیک، اوپن آمریکا، تورین؛ فینال ATP و ویمبلدون بودند، و همه آنها توسط مدودف، جوکوویچ و من فتح شد. انتظار نمی‌رود سال آینده متفاوت باشد."

او ادامه داد: "من خیلی آرامتر شده‌ام. همچنین دارم بزرگتر می‌شوم. من دیگر 18 یا 19 ساله نیستم. شاید چیزهای بیشتری در مورد زندگی درک کنم و درک کنم که فقط باید در موقعیت‌های مهم آرامش خود را حفظ کنید. امسال روی من تاثیر گذاشته است."

از نظر تئوری، زورف در صورت پیروزی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا و جوکوویچ به دلیل موضع واکسن کووید-19، می‌تواند شماره 1 جهان شود.

او گفت: "وضعیت نواک و استرالیا هنوز یک علامت سوال بزرگ است. البته امیدوارم به او اجازه بازی داده شود، این کاملا واضح است. هزاران محاسبات ریاضی وجود دارد، اگر او با استرالیا بازی نکند و من در مسابقات اوپن استرالیا برنده شوم، من شماره یک جهان هستم."

وی افزود: "در پایان روز، اکنون زمان فکر کردن به (شماره 1 بودن) نیست، اکنون زمان آن است که تا جایی‌که می توانید به بهترین شکل آماده شوید تا بتوانید از نظر بدنی برای آن بازی کنید."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала