بیش از 60 درصد افغانستان با خشک‌سالی شدید روبه‌رو است

© AP Photo / Hani MohammedПастух ведет стадо коз через плотину, пострадавшую от засухи, на окраине города Сана, Йемен
Пастух ведет стадо коз через плотину, пострадавшую от засухи, на окраине города Сана, Йемен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
عضو شوید
فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر گفته‌ است که بیش از 60 درصد ولایت‌های افغانستان با خشک‌سالی شدید مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، نسیفور مغندی، رئیس هیات فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در افغانستان، از خشک‌سالی شدید در کشور ابراز نگرانی ‌کرده و گفته است که این خشک‌سالی به "کمبود مواد غذایی نگران‌‌کننده در این کشور تبدیل می‌شود".
به گفته او، هیچ ولایتی در افغانستان نیست که تحت تأثیر خشک‌سالی قرار نداشته باشد. مغندی افزوده است که برخی از ولایت‌ها با خشک‌سالی شدید و شماری با درجه متوسط این آفت طبیعی مواجه‌اند.
رئیس هیات فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان تأکید کرده است: "اگر اقدامات فوری انجام نشود، وضعیت انسانی فاجعه‌باری به وجود خواهد آمد".
این مقام صلیب سرخ گفته است که در حال حاضر "بدترین و غم‌انگیزترین" بحران انسانی جهان جریان دارد و تنها اقدامات اولیه و سریع می‌تواند از تشدید این بحران جلوگیری کند.
مغندی تصریح کرده است که در حدود 22.8 میلیون نفر بیش از 55 درصد از جمعیت افغانستان سطح بالایی از کمبود حاد مواد غذایی را تجربه می‌کنند.
صلیب سرخ از جامعه جهانی خواسته است که بودجه مربوط به اقلیم و مبارزه با حوادث طبیعی را محدود نکنند.
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل از گرسنگی میلیون ها افغان
این در حالی است که برنامه غذایی جهان در سال 2016 در گزارش‌ گفته بود که "تغییر آب و هوا در افغانستان یک خطر آینده نامشخص و "بالقوه" نیست، بلکه یک تهدید بسیار واقعی و فعلی است".
برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و آژانس ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان نیز خشک‌سالی کنونی افغانستان را بدترین خشک‌سالی در دو دهه اخیر دانسته‌اند.
نهادهای بین‌المللی در حالی از خشک‌سالی شدید در افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند که حکومت طالبان تاکنون هیچ استراتژی و برنامه‌ای برای مدیریت خطر ناشی از خشک‌سالی و مدیریت آب‌های کشور را ترسیم نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала