شاهین: ادامه تحریم‌ها، مجازات مردم عادی است

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
یک تن از سخنگویان طالبان می‌گوید که "ادامه تحریم‌ها علیه افغانستان حمایت از حقوق بشر نیست بلکه مجازات مردم عادی است".
به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر که از سوی این گروه سفیر تعیین‌شده سفیر برای سازمان ملل تعیین شده است، امروز (چهارشنبه، 1 جدی) در توییتی نوشت که "توجه همه از جمله مدافعان حقوق بشر را به این موضوع جلب می‌کنم".
با تسلط طالبان، دارایی‌های افغانستان در بانک‌های خارجی مسدود شد و به دلیل تحریم‌های طالبان، کمک‌رسانی نیز با چالش مواجه شده‎‌است.
اخیرا آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌ای کمک‌های بشردوستانه را از تحریم‌های اقتصادی بر افغانستان زیر تسلط طالبان، استثنا قرار می‌داد، پیشنهاد کرد؛ اما این قطعنامه از سوی چین رد شد.
یک دیپلمات که نامی از او، گرفته نشده‌است به خبرگزاری فرانسه گفت که چین مخالف بخشی از پیش‌نویس قطعنامه یادشده بوده‌است.
یک دیپلمات دیگر اما گفته که چین با تمام تحریم‌ها مخالف است و از همین‌رو، در برابر این پیشنهاد آمریکا که خواستار معافیت موردی از تحریم‌ها شده، مخالفت کرده‌است. طبق اطلاعات در حال حاضر هیچ معافیت بشردوستانه در تحریم‌هایی که بر طالبان وضع شده، وجود ندارد.
در این راستا، ژانگ جون؛ سفیر چین در سازمان ملل متحد در توییتی نوشته است که کمک‌های بشری باید بدون کدام مانع به مردم افغانستان رسانده شوند.
وی گفت که شرایط یا "محدودیت‌های ایجادشده مصنوعی" قابل پذیرش نیست.
چین و روسیه پیش از این هم خواستار رفع تحریم‌های مالی افغانستان شده و بر آزادی داریی کشور که پس از تسلط طالبان توسط آمریکا مسدودشد، تاکید کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала