بلینکن: شهروندان‌ ما را از افغانستان بیرون کردیم

© REUTERS / Mandel Ngan"2020 Country Reports on Human Rights Practices" release at the State Department in Washington
2020 Country Reports on Human Rights Practices release at the State Department in Washington - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده گفته است که از اول سپتمبر به این سو، حدود 500 شهروند امریکا را بیرون کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در کنفرانس خبری اظهار داشت که تمام کسانیکه (شهروندان امریکا) می‌خواستند افغانستان را ترک کنند، بیرون کردیم.
وی گفت که تقریباً 500 نفر طی این زمان از افغانستان بیرون شده اند.
بلینکن گفت: "شهروندان ما که خواهان ترک افغانستان بودند، تقریباً در ظرف این چند ماه کمک کردیم که از این کشور بیرون شوند."
    بلینکن: آمریکایی های باقی مانده در افغانستان قصد بازگشت ندارند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2021
بلینکن: آمریکایی های باقی مانده در افغانستان قصد بازگشت ندارند
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی‌ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала